Constănţenii s-au dezgheţat cu... reclame

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Noaptea Devoratorilor de Publicitate

Constănţenii s-au dezgheţat cu... reclame

Monden 01 Februarie 2014 / 00:00 797 accesări

Între industrie şi artă, între piaţă de consum şi preferinţe personale, reclamele televizate şi nu numai fac parte din viaţa omului modern într-o măsură semnificativă. În ceea ce priveşte originalitatea spoturilor publicitare şi aprecierea acestora, nu neapărat şi a produselor, publicul român este din ce în ce mai preocupat de filmuleţele cu caracter publicitar odată cu dezvoltarea reţelelor de televiziune şi internet din ultimul deceniu. Noaptea Devoratorilor de Publicitate este un eveniment care confirmă faptul că publicul este interesat şi chiar pasionat de acest domeniu, pe care îl urmăreşte pentru a identifica standarde ale creaţiei în materie de spoturi.

Numeroşi constănţeni au uitat de frig şi de neplăcerile cauzate de starea vremii din ultimele zile şi s-au „dezgheţat” prin vizionarea a aproximativ 300 de spoturi ce au rulat, vineri seară, pe ecranul instalat în sala Casei de Cultură. „Zombii” de la Noaptea Devoratorilor de Publicitate au fost prezenţi în oraşul de la malul mării, în prag de weekend, pentru a le satisface dorinţele constănţenilor pasionaţi de spoturi comerciale. Timp de aproximativ şase ore, peste două sute de constănţeni, în majoritate tineri cu vârste între 18 şi 40 de ani, au urmărit cu entuziasm sau chiar cu sufletul la gură unele dintre cele mai noi şi apreciate spoturi publicitare din întreaga lume, ce aveau ca obiect produse diverse, servicii sau campanii sociale.

DE LA TV LA ONLINE, ÎN VIZIUNEA UNUI DEVORATOR Tinerii prezenţi în sală au fost captaţi de scurtele spoturi dinamice, trecând de la o stare la alta, de la amuzament la mirare, în funcţie de impactul emoţional al spoturilor. Un tânăr constănţean pasionat de reclame, dar care nu lucrează în domeniu, şi-a motivat prezenţa în sală şi a prezentat viziunea sa asupra publicităţii într-o manieră de „devorator” fidel. „Într-o lume în care mediul online devine pe zi ce trece mai popular şi televizorul pierde audienţă, reclamele au şi ele de suferit. Nu spun că nu avem reclame pe internet, chiar prea multe, dar aici ele sunt asociate cu spam-ul şi, din cauza algoritmilor euristici ai Google, probabil vei vedea doar reclame „Tocmai” cu „Văru’” şi „Mercador”. Dacă ne mai gândim şi la cenzura care se aplică în minunata noastră ţară, o noapte dedicată reclamelor sună din ce în ce mai bine. În fiecare an am ocazia să particip la Noaptea Devoratorilor de Publicitate, pentru a mă bucura de o colecţie atent selecţionată de reclame din toate colţurile lumii, şi, culmea, nimeni nu încearcă să-mi vândă ceva. Nu merg pentru a o vedea pe Coana Mare spălând rufe cu detergentul X, ci pentru a vedea acel gen de reclame care chiar au ceva de spus şi pe care nu le voi vedea niciodată la televizor”, a spus Florin, tânărul constănţean „devorator de publicitate” care nu a lipsit de la ultimele ediţii ale evenimentului.

CONCEPT DE SUCCES ŞI TRADIŢIE Noaptea Devoratorilor de Publicitate este un eveniment internaţional creat, în 1981, de către Jean-Marie Boursicot, care, fascinat de reclame, a început să colecţioneze spoturi publicitare din toată lumea, pentru a le prezenta publicului larg într-un spectacol. Cel care a adus acest eveniment în România, în urmă cu mai bine de un deceniu, este Dan Chişu, producătorul general al spectacolului.

Evenimentul a fost adus, şi anul acesta, la Constanţa, cu sprijinul managerului Casei de Cultură, Gheorghe Ungureanu. „E un eveniment de succes, cu tradiţie, care s-a desfăşurat şi în anii precedenţi la Constanţa, ca şi în marile oraşe. Constănţenilor le place vizionarea reclamelor interesante, au demonstrat-o de mai multe ori şi vor mai avea ocazia şi la ediţiile viitoare”, a declarat Gheorghe Ungureanu.

Taguri articol


12