Declararea fictivă a sediului social atrage “inactivitatea” agentului economic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Odată declarate ca fiind inactive, firmele respective nu mai pot desfăşura niciun fel de activitate

Declararea fictivă a sediului social atrage “inactivitatea” agentului economic

Economie 24 August 2006 / 00:00 1279 accesări

Potrivit Ordinului nr. 575/2006 al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) privind stabilirea condiţiilor şi declararea contribuabililor inactivi, aceştia vor fi declaraţi inactivi dacă îndeplinesc una dintre următoarele condiţii: fie se sustrag de la efectuarea inspecţiei fiscale prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia, fie organele fiscale au constatat că nu funcţionează la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat. De asemenea, contribuabilii sînt declaraţi inactivi prin ordin al preşedintelui ANAF şi se publică în Monitorul Oficial al României. Pe perioada în care este declarat inactiv contribuabilului îi sînt aplicabile procedurile de administrare fiscală referitoare la gestiunea, controlul şi colectarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat. Prin excepţie de la aceste prevederi, contribuabilii incluşi în lista contribuabililor declaraţi inactivi nu vor fi supuşi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaraţiilor. De la data declarării ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special. Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv cu încălcarea interdicţiei menţionate nu produc efecte juridice din punctul de vedere fiscal.

Pe perioada stării de inactivitate toate procedurile de avizare, autorizare, certificare, licenţiere sau alte proceduri similare, cît şi orice operaţiune şi procedură vamală cu privire la contribuabilul inactiv şi la activităţile acestuia, precum şi oricare dintre avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile şi orice alte acte în baza cărora contribuabilii inactivi sînt autorizaţi să funcţioneze sau să desfăşoare diverse activităţi economice se suspendă de drept. Suspendarea nu determină prelungirea termenelor pentru care avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile sau alte astfel de acte sînt acordate şi nici amînarea în vreun fel ori exonerarea de obligaţiile de plată datorate pentru eliberarea, modificarea sau prelungirea acestora. Competenţa pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor de declarare a stării de inactivitate revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul ANAF. Dosarele, împreună cu referatele privind propunerea echipei de control de includere pe lista contribuabililor inactivi, avizate de conducătorul ierarhic superior, vor sta la baza întocmirii listei contribuabililor propuşi a fi declaraţi inactivi, şi vor fi păstrate, ca parte componentă a dosarului fiscal, la fiecare direcţie generală a finanţelor publice judeţeană. Starea de inactivitate încetează dacă se constată de organele de inspecţie fiscală că nu mai sînt îndeplinite condiţiile pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv sau ca urmare a unei hotărîri judecătoreşti, de la data la care aceasta rămîne irevocabilă. Încetarea stării de inactivitate a unui contribuabil se face tot prin ordin al preşedintelui ANAF şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Listele menţionate se publică în Monitorul Oficial al României şi pe pagina de internet www.mfinante.ro, la secţiunea "Informaţii contribuabili". Lista contribuabililor declaraţi inactivi şi lista contribuabililor reactivaţi vor fi actualizate, de regulă, lunar. Autoritatea Naţională a Vămilor - Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală va utiliza, în procesul de vămuire, baza de date privind contribuabilii declaraţi inactivi, în vederea suspendării operaţiunilor de vămuire.



12