Ford şi Renault îşi menţin planurile de investiţii în ciuda “previziunilor” lui Vosganian

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ford şi Renault îşi menţin planurile de investiţii în ciuda “previziunilor” lui Vosganian

Economie 16 Februarie 2008 / 00:00 735 accesări

Ford şi Renault îşi menţin planurile de afaceri pentru România şi nu comentează afirmaţiile ministrului Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, care a declarat, joi, că cei doi mari constructori vor renunţa la investiţiile locale, dacă taxa auto va fi eliminată. „Ford Motor Company doreşte achiziţionarea uzinei de automobile de la Craiova. Aşteptăm decizia Comisiei Europene, pînă la sfîrşitul acestei luni, în legătură cu procesul de privatizare. Sîntem interesaţi să dialogăm pe tema taxei auto cu autorităţile române, în funcţie de evoluţiile acestui proiect, pe criterul protecţiei mediului înconjurător. Ford doreşte ca produsele sale să devină sustenabile prin reducerea, în timp, a impactului lor asupra mediului, însă dezvoltarea durabilă implică contribuţia mai multor actori, cum ar fi producătorii de automobile, industria petrolului, guvern şi consumatori”, au transmis, joi, reprezentanţii Ford Motor Company. Contractul de privatizare a uzinei de la Craiova cu grupul Ford a fost încheiat în luna septembrie a anului trecut, însă tranzacţia nu a primit încă avizul Comisiei Europeane. Oficialii Dacia au refuzat să cometeze declaraţiile ministrului Vosganian, precizînd însă că proiectele de dezvoltare ale Dacia-Renault rămîn nemodificate. “Renault şi Dacia şi-au anunţat planurile pentru România. Nu comentăm declaraţiile ministrului Vosganian”, a declarat, directorul de comunicare al Dacia, Liviu Ion. Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a declarat, joi, că Ford nu va veni în România, iar Renault îşi va muta producţia spre Est, în condiţiile în care taxa auto va fi eliminată. Potrivit declaraţiilor anterioare ale reprezentanţilor Dacia, constructorul auto va investi în următorii ani pentru creşterea capacităţii de producţie de la 350.000 de unităţi pe an, în 2008, la 400.000 de unităţi pe an, în 2009, precum şi pentru lansarea unor noi modele.



12