Legea transportului naval, interpretată la Constanţa pînă la ultima virgulă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Legea transportului naval, interpretată la Constanţa pînă la ultima virgulă

Social 03 Noiembrie 2006 / 00:00 880 accesări

Reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR), ai Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), ai operatorilor şi armatorilor maritimi şi fluviali au dezbătut, ieri, timp de cinci ore, proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 74/2006 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval. La discuţii au participat ministrul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Alexandros Galiaţatos şi senatorul Dorel Onaca care au şi moderat dezbaterea. Deschiderea dezbaterilor a fost făcută de către Paul Brînză, directorul general al ANR, instituţia în cadrul căreia au avut loc discuţiile. Acesta a precizat că toţi cei prezenţi pot propune amendamente la articole, pe diferite considerente. „Noi o să vă răspundem şi o să vă spunem dacă ceea ce susţineţi are un temei legal sau dacă intră în contradicţie cu o anumită lege”, a precizat Paul Brînză. Proiectul legislativ are 142 de articole, majoritatea lor prezentînd modificări de formă, nu de fond, însă cei care au participat la discuţiile de ieri au făcut modificări şi completări. „Raportul final pentru dezbaterea în plen a acestei legi va fi al Comisiei Economice, dar conform uzanţelor Parlamentului, trebuie să luăm aviz şi de la Comisia pentru administraţie publică, administrare teritorială şi protecţia mediului”, a precizat senatorul constănţean, Dorel Onaca. Alexandros Galiaţatos a explicat că participanţii la întrevedere „practic s-au pus de acord asupra interpretării normativului, deoarece această ordonanţă a fost dezbătută în Comisia de dialog social a ministerului, unde sînt reprezentate toate sindicatele şi patronatele la nivel naţional, după care a fost dezbătută şi în Comisia Economică şi Socială a Guvernului“.

Conform prevederilor europene

Timp de cinci ore, în sala de şedinţe a AND, participanţii la dezbatere şi-au spus părerea la fiecare articol, argumentîndu-şi afirmaţiile cu exemple din legislaţia internaţională. Astfel, s-au expus atît punctele de vedere ale Ministerului Transporturilor şi autorităţilor portuare, cît şi opiniile armatorilor, acumulate din experienţă proprie. „Discutăm disfuncţiile constatate de-a lungul timpului şi care ne-au provocat greutăţi în activitate“, a precizat directorul Departamentului Operaţiuni Navale din cadrul ANR, Şerban Berescu. Proiectul de lege va fi dezbătut pe tot parcursul săptămînii viitoare în şedinţa Comisiei economice, industrii şi servicii, senatorul constănţean apreciind că această ordonanţă va fi, de fapt, un adevărat ghid al transporturilor navale.



12