Marinari fără lefuri de opt luni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În Portul Constanța În prag de grevă

Marinari fără lefuri de opt luni

Eveniment 18 Septembrie 2014 / 00:00 763 accesări

O verificare efectuată în urmă cu trei zile la bordul navei ”Iron Baron V”, sub pavilion Panama, aflată în Portul Constanța, a scos la iveală mai multe nereguli. Nava, la bordul căreia se află 23 de navigatori, majoritatea filipinezi, dar și un român și patru ucraineni, trebuia să încarce cereale pentru Vietnam, din România. Un navigator filipinez a reclamat Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România că nu și-a primit salariile de opt luni. Marinarul și-a terminat contractul și urma să fie repatriat din România, însă i s-a refuzat dreptul de a primi banii la final de contract. Ieri, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), totodată reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu, a întreprins o nouă verificare în urma căreia au fost constatate și alte aspecte negative, printre care și faptul că nava nu avea contract ITF, deci nu respectă nici prevederile Convenției Internaționale privind munca pe mare (MLC 2006), dar principala problemă este întârzierea la plata salariilor. ”Oamenii de pe navă au fost și ținta unor atacuri armate în zona de război a Libiei, dar cu toate acestea, nu au primit niciun fel de compensație. Ba mai mult, s-a constatat că marinarii nu au asigurări de accidente în conformitate cu drepturile în industrie. Până și apa de băut de pe navă trebuie să o plătească, lucru care nu este deloc normal”, a declarat Mihălcioiu. Liderul SLN a afirmat că, până în momentul de față, o parte dintre problemele de la bordul navei au fost rezolvate. ”Navigatorul care trebuia să plece acasă a fost plătit cu suma integrală, iar navigatorii de la bord au întâlniri în urma cărora vor stabili dacă vor face grevă și, în același timp, dacă vor opri operațiunile de încărcare”, a declarat Mihălcioiu. În funcție de decizia echipajului, nava va fi oprită sau nu în Portul Constanta de către ITF, până la remedierea tuturor deficiențelor privind condițiile de muncă și viață, în conformitate cu termenii Convenției MLC 2006, și semnarea unui contract ITF pe navă, explică oficialul ITF în România. ”Dacă navigatorii vor hotărî să oprească nava aici, eu îi voi reprezenta. În niciun caz nava nu va pleca până când toate problemele nu vor fi stinse”, a spus liderul SLN.

Taguri articol


12