Muncitor mort la bordul unei nave din Portul Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Muncitor mort la bordul unei nave din Portul Constanţa

Eveniment 07 Noiembrie 2006 / 00:00 922 accesări

Un salariat al societăţii „Operativ Services“ SRL Constanţa a murit, ieri dimineaţă, în timp ce efectua lucrări de reparaţii la bordul navei ruseşti „Michail Kutuzov", aflată sub operaţiuni de descărcare zahăr în dana 43 a Portului Constanţa. Liviu Bobia, în vîrstă de 37 ani, iar de trei zile acesta înlocuia tubulatura din sala maşini a vasului. Ieri dimineaţă, în jurul orei 9.30, colegii săi l-au găsit zăcînd pe jos şi au încercat să îi acorde primul ajutor. La sosirea cadrelor medicale de la Ambulanţă, bărbatul era deja mort, medicii spunînd că a suferit un stop cardio-respirator din cauze încă neelucidate. Corpul neînsufleţit al bărbatului a fost transportat la Morga Cimitirului Central Constanţa pentru efectuarea autopsiei şi stabilirea cauzelor morţii acestuia. Avînd în vedere că ceea ce s-a petrecut la bordul navei ruseşti este un accident de muncă soldat cu decesul victimei, reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) şi procurorii constănţeni au demarat deja o anchetă. Inspectorul ITM, Constantin Florescu, prezent la locul producerii accidentului, a declarat că există suspiciunea decesului muncitorului prin electrocutare. „Nu este o certitudine, ci doar o bănuială deoarece muncitorul nu avea echipament de protecţie. Mănuşi de protecţie nu avea, în loc de bocanci cu talpă de cauciuc acesta avea pantofi sport găuriţi în talpă, iar în loc de cască un fes. Mai mult, în locul unde acesta lucra a fost găsit un flex al cărui cablu de alimentare nu era izolat pe o porţiune“, a explicat Constantin Florescu. El a adăugat că dacă ancheta va dovedi că bărbatul a decedat prin electrocutare, atunci „a murit cu zile“. Din păcate, cei mai mulţi agenţi economici nu cunosc legislaţia în domeniul protecţiei muncii. „Cele mai multe accidente de muncă se produc din lipsa dotării muncitorilor cu echipamente de protecţie. Ce nu ştiu agenţii economici este că toate cheltuielile făcute cu achiziţia echipamentelor de protecţie sînt deductibile. Aşadar, ei fac o falsă economie pe spatele bieţilor muncitori“, a spus inspectorul de specialitate. Bărbatul decedat ieri în timp ce efectua lucrări de reparaţii la bordul navei „Michail Kutuzov", lucrează de 12 ani ca sudor în Portul Constanţa.



12