Nava "Al Mahmoud 4", reţinută în Portul Midia pentru deficienţe majore

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nava "Al Mahmoud 4", reţinută în Portul Midia pentru deficienţe majore

Justiție 26 Iulie 2006 / 00:00 1150 accesări

Vasul sirian suspectat că l-ar fi scos din ţară pe omul de afaceri Omar Hayssam a fost reţinut în Portul Midia de către inspectorii Port State Control (PSC). Potrivit şefului Serviciului Siguranţa Navigaţiei din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), Ambroziu Duma, în urma controlului efectuat, ieri, la navă, inspectorii PSC au găsit peste 30 de deficienţe dintre care şapte majore, care au impus reţinerea navei.

După ce în prima zi de staţionare în Portul Midia, reprezentaţii autorităţilor portuare au îndeplinit formalităţile de intrare în ţară, iar ofiţerii criminalişti, cei de la cercetări penale, precum şi lucrătorii serviciilor de informaţii au audiat toţi membrii echipajului, a venit şi rîndul inspectorilor PSC, care au verificat starea tehnică a vasului. Potrivit lui Ambroziu Duma, deficienţele care au dus la reţinerea vasului au fost lipsa a două hărţi de navigaţie necesare apropierii de coasta românească şi intrării în porturile maritime Constanţa şi Midia, defectarea sistemului rapid de lansare a bărcii de salvare şi a celui de siguranţă. Duma a precizat că inspectorii PSC au desfăşurat un exerciţiu de incendiu cu echipajul, iar marinarii au reacţionat nesatisfăcător. "Vaporul va putea părăsi Portul Midia numai după remedierea deficienţelor. Mai grav este că are deja la bord o parte din berbecuţii pe care trebuia să îi transporte în Siria. La momentul controlului, nava era deja în curs de încărcare, dar, cel mai probabil, marfa va fi descărcată pentru efectuarea reparaţiilor", a declarat Ambroziu Duma.

Nava siriană "Al Mahmoud 4" este la prima reţinere în porturile maritime româneşti şi cele internaţionale. Deşi nava a venit în porturile maritime româneşti de două ori pe lună în ultimii şase ani, acesta este primul control privind starea tehnică a navei. Autorităţile justifică acest lucru prin faptul că pe de o parte nava nu figurează în bazele de date internaţionale ca avînd deficienţe, dar şi pentru că prin activitatea PSC nu trebuie aduse prejudicii la regimul navelor comerciale. "Al Mahmoud 4 stă cîteva ore sau cel mult o zi pentru a încărca animalele şi este mai greu de inspectat. De asemenea, nava nu este sub standard, adică nu pune în pericol siguranţa navigaţiei şi nici mediul înconjurător", a subliniat şeful Serviciului Siguranţa Navigaţiei din cadrul ANR.



Ştiri recomandate

12