Numai client Cora să nu fii! Vezi ce a pățit un cumpărător, la Constanța!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ți-e frică să mai intri în magazine... Numai client Cora să nu fii! Vezi ce a pățit un cumpărător, la Constanța!
Social 24 Mai 2018 / 19:26 12161 accesări 13 comentarii

Suntem în România anului 2018, ne bucurăm din plin de libertate, democrație; ne bucurăm că avem de toate pentru toți, ne bucurăm că avem produsele în față, le palpăm, le probăm, ne uităm la ele, le măsurăm, le verificăm și para-verificăm. Ce-i drept, de multe ori s-a dovedit că trebuie, mai ales că unele au probleme, fie din fabrică, fie sunt expirate pentru că nu se fac verificări amănunțite în unele mari magazine... Ne bucurăm de magazine de tip occidental, de tip auto-servire. Avem de unde alege, existând deja o concurență mare pe piața din România. Acum totul depinde de reclama pe care și-o fac marii agenți economici; unii chiar merg pe principiul ”clientul nostru, stăpânul nostru”. Pentru ei, în calitate de clienți, le spunem ”jos pălăria!”.

Din păcate, nu același lucru îl putem spune despre toți marii agenți economici. Vă relatăm un incident mai puțin obișnuit petrecut în Hipermarketul Cora din incita City Park Constanța.

POVESTEA CLIENTULUI În data de 23 mai 2018, intră în magazin un client, din Constanța, posesor al cardului Cora, deci un client fidel. Ajuns la standul de papetărie, pentru că acolo avea el nevoie, clientul a profitat de avantajul sistemului de autoservire și a efectuat unele probe pentru anumite produse din plastic (folii, dosare plastic) - nu toate foliile fiind potrivite pentru dosarele din plastic. Pe de altă parte, clientul a căutat și o copertă specială pentru legitimația sa de muncă (tip carnet, avizată și ștampilată de o instituție a statului, filele fiind parafate și semnate). Respectiva legitimație a clientului a fost scoasă din geantă pentru a fi probată dacă se potrivește cu una dintre coperțile sau plicurile din plastic existente pe raft, în magazin. Legitimația (tip carnet), era introdusă într-un tipizat de plastic uzat, deteriorat, al clientului. Astfel, omul a probat mai multe coperți/plicuri din plastic, însă niciuna nu s-a potrivit; așa că documentul său de serviciu a fost reintrodus în tipizatul din plastic (deteriorat/uzat, bun propriu) și repus în geantă. Precizăm că nici legitimația sa de serviciu (tip carnet inscripționat pe copertă cu litere majuscule) și nici tipizatul din plastic (gen copertă) nu există în hipermarketul Cora la vânzare. De altfel, magazinele nu vând așa ceva.

Clientul, după câteva minute petrecute la standul de papetărie produse din plastic, s-a îndreptat spre casa de marcat pentru a achita bunurile luate. Într-un final a plătit totul, iar după nici 3 secunde este preluat de către un agent de pază, în mod public. I se cere să arate geanta și bonul fiscal, lucru care s-a și întâmplat. Între timp, omul de pază a primit indicații prin stație că în geanta clientului se află un produs ce este al hipermarketului, spunând că este vorba despre un carnet de culoare verde! Menționăm că agentul de pază a introdus mâna în geanta clientului, pentru a vedea ce mai are, lucru neconform cu legea...

Precizăm, de asemenea, că clientul a scos din geantă legitimația de serviciu (tip carnet), în niciun caz de culoare verde, ci bleu, învelită în tipizatul din material plastic uzat, bunurile clientului.

Salariatul firmei de pază i-a luat clientului din mâini respectivul carnet spunându-i că este bunul magazinului (!?): ”Ăsta este al nostru...”! Clientul a deschis carnetul și i-a arătat că este personalizat cu un cod de bare al unui minister, Direcția Generală Resurse Umane, Juridic și Contencios, pe fiecare filă, de altfel, în plus, mai multe file fiind inscripționate complet și parafate, ștampilate. Mai mult decât atât, pe copertă era scris cu litere de-o șchioapă, că este vorba despre un carnet, sub titulatura unui minister.

Dar agentul de pază nu s-a lăsat. Văzând acest lucru, clientului i s-a spus atunci că tipizatul uzat și deteriorat în care se află carnetul este al magazinului (!?). Nu era nici acel produs al magazinului, ci a fost doar decizia omului de pază! Într-un final, angajatul firmei de pază a ajutat clientul să își pună în geantă toate bunurile scoase, și şi-a cerut scuze.

GRAV este că cel care a reclamat prin stație incidentul nu a vizualizat pe camerele de supraveghere tot; practic a văzut doar o frântură din moment, ceea ce nu înseamnă că trebuie să acuze clientul de furt. Există prezumția de nevinovăție ce este atribuită oricărui cetățean român, potrivit legilor acestui stat!

Imaginea clientului Cora a fost grav afectată, toată această operațiune fiind făcută la vedere, imediat în apropierea caselor de marcat, în preajmă fiind și alți clienți, spectatori.

Acest incident a fost comunicat și unui reprezentant oficial al Cora City Park.

L-am rugat că ofere un punct de vedere oficial, dar și să ne prezinte o poziție referitoare la protecția clienților, în contextul prezumției de nevinovăție!

Cu alte cuvinte, așa cum reiese din discuția cu omul de pază, clientului spunându-i-se că legitimația sa este bunul magazinului, la fel și în cazul tipizatului din plastic uzat (VIZIBIL), clientul a fost acuzat de furt; evident acest fapt a fost infirmat de omul de pază în decurs de câteva secunde, căzând la înțelegere cu celălalt salariat cu care s-a conversat prin stație!

Și pentru că am folosit un cuvât dur, respectiv FURT, potrivit dicționarului limbii române, furtul constituie acea infracțiune care constă în însușirea pe nedrept a unui lucru mobil din posesiunea sau deținerea unei persoane, fără consimțământul acesteia, așa cum clientului Cora i s-a imputat. Repetăm, practic, clientul Cora a fost acuzat că și-a însușit un bun al magazinului, fără consimțământ... E adevărat că ulterior s-a infirmat acest lucru, dar pentru câteva secunde a fost acuzat de FURT... și public, cu spectatori... Clientul Cora nu avea în geantă niciun un bun existent la vânzare în magazin, deci nu avea ce să declare la intrare în respectivul hipermarket; de altfel, geanta sa a fost verificată de către salariatul de la pază!

Nu spunem că orice suspiciune nu trebuie verificată, dar este extrem de important ca omului, cetățean al statului român, sau nu, să i se respecte dreptul la imagine, să nu se arunce cu noroi în el, la scenă deschisă, pe motiv că astea sunt regulile și trebuie să le respectăm, așa cum i-a spus individul de la pază!

Imediat ce vom avea o poziție oficială din partea oficialilor Cora, vom reveni cu punctul lor de vedere.



Pagina a fost generata in 0.1257 secunde