Părinţii, nemulţumiţi de subiectele propuse pentru tezele unice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Părinţii, nemulţumiţi de subiectele propuse pentru tezele unice

Social 30 Noiembrie 2007 / 00:00 1003 accesări

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) este acuzat de Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi (FNAP), motivînd că subiectele pentru tezele unice îi obligă pe elevi să înveţe mecanic nişte noţiuni mult prea grele pentru ei şi să recurgă la meditaţii, pentru a reuşi la aceste examene. „Avînd în vedere că programele la toate materiile sînt extrem de încărcate, cu noţiuni în dezacord cu vîrsta elevilor şi pe care nu le vor folosi niciodată în viaţă, ne exprimăm dezacordul faţă de subiectele propuse pentru tezele cu subiect unic”, spun părinţii nemulţumiţi. Aceştia consideră că maniera în care au fost compuse aceste subiecte nu exprimă decît dorinţa celor de la minister “de a le demonstra copiilor că s-au obosit degeaba să înveţe mecanic nişte noţiuni mult prea grele pentru ei şi de a-i face pe părinţi să analizeze tot mai mult necesitatea şi oportunitatea meditaţiilor, începînd chiar şi cu clasa a V-a sau a VI-a”. Părinţii spun că subiectele la limba şi literatura română sînt prea complexe şi neatractive pentru un copil de clasa a VIII-a. “Consideraţi că aceste subiectele stufoase şi complicate se adresează copiilor de clasa a VIII-a? Nu cumva erau pentru studenţii de la facultatea de litere şi le-aţi încurcat?”, se întreabă reprezentanţii părinţilor. În opinia acestora, majoritatea subiectelor caută doar să încurce elevii, să-i descurajeze şi nicidecum să verifice dacă elevii dispun de un bagaj corespunzător de cunoştinţe. Situaţia este identică şi la restul materiilor de examen, spun părinţii. “În legătură cu subiectele propuse la geografie, credem că dacă ar fi văzute de partenerii noştri din Uniunea Europeană, aceştia ar rămîne şocaţi de faptul că în timp ce la ei copiii se orientează după hărţi şi studiază programe de localizare prin sistemul GPS, în România hărţile trebuie memorate”, se arată în scrisoarea părinţilor. În ceea ce priveşte matematica, părinţii acuză că subiectele au acelaşi volum mare de exerciţii şi probleme cu un grad de dificultate foarte ridicat. “În concluzie, copiii din România nu sînt învăţaţi cum să înveţe, nu sînt evaluaţi cum trebuie şi nu sînt formaţi pentru viaţă”, încheie scrisoarea părinţilor. Scrisoarea vine la aproape o lună de la publicarea, pe internet, a modelelor de subiecte pentru tezele unice şi cu doar o zi înainte de debutul acestor examene. Reamintim că, în semestrul I, calendarul tezelor, comun pentru clasele a VII-a şi a VIII-a, are următoarea configuraţie: 30 noiembrie 2007 - limba şi literatura maternă, 5 decembrie 2007 - matematică, 11 decembrie 2007 - istorie/geografie (numai pentru clasa a VIII-a), 14 decembrie 2007 - limba şi literatura română, 11 ianuarie 2008 - depunerea contestaţiilor.

Taguri articol


12