Reglementările transfrontaliere pentru comerţul online, simplificate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Reglementările transfrontaliere pentru comerţul online, simplificate

Monden 10 Februarie 2007 / 00:00 588 accesări

Comisarul Uniunii Europene pentru Protecţia Consumatorilor, Meglena Kuneva, a anunţat un plan de simplificare a reglementărilor transfrontaliere pentru comerţul online, pentru a spori încrederea consumatorilor şi a stimula creşterea economică. Prin măsurile propuse, Meglena Kuneva doreşte ca populaţia din cele 27 de state comunitare să poată face mai uşor cumpărături în străinătate, în condiţii mai bune de siguranţă.

Cheltuielile de consum reprezintă 58% din Produsul Intern Brut al Uniunii Europene, iar încrederea consumatorilor reprezintă un factor major în alegerea locului şi momentului în care cetăţenii regiunilor mai bogate cumpără bunuri şi servicii. Uniformizarea reglementărilor referitoare la achiziţiile online ar putea încuraja oamenii să cumpere din alt stat membru. Reglementările vizate se referă, printre altele, la pachetele de turism şi vînzările la distanţă sau la domiciliu. Una dintre măsuri ar putea fi crearea unui sistem de etichetare pentru site-urile de retail, care să indice probitatea acestora, aşa cum există deja în Danemarca, a explicat oficialul comunitar. Asociaţia comunitară de lobby BusinessEurope a apreciat propunerea de simplificare a regulilor, dar a avertizat că orice schimbare trebuie făcută după o analiză a impactului. Organizaţia BusinessEurope a arătat că orice modificare trebuie să fie suficient de flexibilă pentru a se adapta la viitoarele schimbări de pe piaţă. Potrivit datelor Uniunii Europene, 26% din achiziţiile de bunuri şi servicii au avut loc în alte state membre decît în ţara de origine, dar numai 6% prin intermediul Internetului.

Meglena Kuneva vrea şi reformarea reglementărilor privind garanţiile, refinanţarea şi timpul de aşteptare în opt domenii, printre care servicii financiare, călătorii şi vînzările prin Internet sau telefon. Consumatorii şi companiile au la dispoziţie două luni pentru a-şi expune punctele de vedere, iar comisarul european va face recomandări la sfîrşitul lunii martie. Modificările trebuie să fie aprobate de guvernele statelor membre şi de Parlamentul European.



12