Sindicaliştii feroviari constănţeni, scoşi în stradă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După o luptă de un an pentru eliminarea sechestrului asigurator de pe clădirea în care îşi desfăşoară activitatea, începînd de ieri, Uniunea Sindicatelor Feroviare a rămas pe drumuri. Potrivit liderului Uniunii Sindicale “Feroviarul”, Vasile Anghel, măsura are la bază datoriile de sute de miliarde de lei vechi, acumulate de Regionala CFR Constanţa. Sindicalistul susţine că deşi a încercat să negocieze cu Direcţia Generală a Finanţelor Publice Constanţa, cu sprijinul reprezentanţilor Partidului Naţional Liberal Constanţa, directorul instituţiei, Vasilica Mihai a refuzat să accepte propunerea sindicatelor de a recupera sumele datorate din alte clădiri aflate în proprietatea companiei feroviare. În replică, Vasilica Mihai a declarat că măsura scoaterii la licitaţie a sediului sindicatului a urmărit doar recuperarea creanţelor către stat.

Sindicaliştii feroviari constănţeni, scoşi în stradă

Eveniment 02 Septembrie 2006 / 00:00 1225 accesări

În urma datoriilor acumulate la bugetul de stat de către Compania Naţională CFR SA, pe parcursul anului trecut, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat cea mai amplă operaţiune de instituire a sechestrului asigurator din istoria Căilor Ferate Române. Pentru recuperarea datoriilor de peste 7.000 de miliarde de lei vechi, acumulate şi lăsate în seama societăţilor care s-au desprins de-a lungul timpului din CN CFR SA, toate activele au fost evaluate şi valorificate, însă nu de puţine ori ANAF a trecut la executarea silită a bunurilor mobile şi imobile sechestrate anterior. Fiscul a pus în practică şi metoda popririi disponibilităţilor băneşti aflate în conturile bancare şi asupra principalelor firme care datorează sume mari către fostul gestionar al sistemului feroviar românesc. Pe lista neagră a datornicilor întocmită de ANAF s-a aflat şi Regionala CFR Constanţa care ar fi trebuit să plătească la bugetul statului aproape 300 de miliarde de lei vechi. Din cauza imposibilităţii companiei feroviare constănţene de a achita datoriile la termen, au fost blocate conturile bancare, fapt care a condus la stoparea oricărei investiţii în asigurarea de materiale de întreţinere a liniilor ferate, în vreme ce Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Constanţa a scos la licitaţie mai multe bunuri mobile şi utilaje. Printre imobilele pierdute de Regionala CFR Constanţa se numără şi sediul Uniunii Sindicatelor Feroviare, situat pe şoseaua Mangaliei, care a fost preluat de societatea "Cupa Internaţional" SRL. În urma expirării termenului pentru evacuarea imobilului, începînd de ieri, aproape 2.700 de sindicalişti feroviari constănţeni au rămas pe drumuri. Conducerile celor trei organizaţii care pînă la 1 septembrie şi-au desfăşurat activitatea în acest sediu - Uniunea Sindicală "Drum de Fier", Uniunea Sindicală Mişcare - Comercial şi Uniunea Sindicală "Feroviarul" - susţin că măsura va conduce la desfiinţarea sucursalei feroviare cu cel mai mare trafic de mărfuri prin Portul Constanţa, însă apreciază că dintre toate regionalele naţionale cu datorii către stat, doar la malul mării s-a luat decizia sechestrării sediilor sindicatelor. "Sediul nostru a fost scos la licitaţie în contul unei datorii de 1,5 miliarde de lei vechi şi cu toate că am discutat cu reprezentanţii fiscului în vederea identificării unei alternative viabile, inclusiv prin oferirea unor spaţii din patrimoniul Regionalei CFR, directorul DGFP Constanţa, Vasilica Mihai, a refuzat din start ideea. Am demonstrat că dacă vor fi vîndute toate bunurile companiei constănţene tot nu vor fi achitate datoriile acumulate, dar nimeni nu ne-a luat în eamă. Este anormal ca din cauza datoriilor acumulate de CN CFR SA, mii de oameni să rămînă în stradă", a declarat preşedintele Uniunii Sindicale "Feroviarul" Constanţa, Vasile Anghel.

DGFP Constanţa - "instrumentul" scos la înaintare de Alianţa PNL - PD

Liderul sindical s-a lansat într-un adevărat tir de acuzaţii la adresa conducerii DGFP Constanţa, susţinînd că întreaga tevatură pe seama datoriilor acumulate de Regionala CFR Constanţa este cauzată de disputele politice pentru putere, desfăşurate chiar în sînul Alianţei PNL - PD. Vasile Anghel a precizat că majoritatea bunurilor imobile scoase la licitaţie au fost subevaluate intenţionat, totul în ideea de a lăsa Regionala CFR fără o bază materială care să îi permită susţinerea sindicaliştilor din transporturile feroviare. "Am ajuns la concluzia că PNL Constanţa, partidul care a promovat-o pe Vasilica Mihai la conducerea instituţiei pe care o conduce, doreşte distrugerea mişcării sindicale feroviare de la malul mării. Cele mai multe bunuri sechestrate au fost vîndute, cu complicitatea DGFP, la preţuri de nimic", a mai afirmat Vasile Anghel.

Pe de altă parte, directorul executiv al DGFP Constanţa, Vasilica Mihai a declarat că nu va face rabat de la lege. "Acestea sînt datoriile Regionalei CFR Constanţa şi trebuie achitate. Nu este vorba de politică, ci de plata obligaţiilor către bugetul statului. Am discutat cu cei trei lideri sindicali şi le-am spus că nu vom renunţa în niciun fel la executarea silită", a declarat Vasilica Mihai. Sindicaliştii mai spun că deşi conducerea societăţii "Cupa Internaţional" le-a prezentat o "ofertă" de a-şi desfăşura în continuare activitatea în imobilul sechestrat, în contul unei datorii lunare de 40 milioane de lei vechi, aceştia au refuzat să plătească. "Nu putem plăti chirie într-un sediu care ne aparţine. Pe de altă parte, societatea cîştigătoare ne-a informat că doreşte să construiască o clădire pe acest spaţiu, fără să ştie că în această zonă este un tunel şi orice lucrare este ilegală. Pînă la demararea lucrărilor, au lansat o ofertă pentru închirierea birourilor. În situaţia în care reprezentanţii societăţii vor veni să îşi revendice clădirea, vom folosi toate mijloacele pentru a opri acest abuz", a încheiat Vasile Anghel.



12