SPIT, pus la zid pentru deschiderea unui nou sediu. Ce spune conducerea?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

SPIT, pus la zid pentru deschiderea unui nou sediu. Ce spune conducerea?

Administrație 16 Februarie 2017 / 14:14 1907 accesări

După ce Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța a decis să deschidă un nou sediu în bulevardul Tomis nr. 112, dedicat exclusiv operațiunilor cu persoane juridice, în spațiul public au apărut mai multe acuzații și speculații. Multe dintre acestea au legătură cu închirierea spațiului, despre care unii au spus că este suspectă, și cu necesitatea înființării unui nou sediu. În acest sens, SPIT Constanța a transmis un comunicat prin care explică decizia de a deschide un nou sediu. „Necesitatea mutării unei părți a activității instituției într-un nou sediu a venit în contextul în care două dintre imobilele în care instituția își desfășura activitatea încă de la momentul înființării sale, respectiv cel de pe str. Atelierelor și cel de pe str. Griviței, au fost restituite foștilor proprietari prin hotărâri judecătorești definitive. În ceea ce privește sediul instituției din str. Sulmona nr. 22, pentru perioada de valabilitate rămasă din contractul de închiriere (2018), acesta găzduiește Agenția Fiscală nr. 3. De asemenea, instituția are în vedere că în Zona Peninsulară, în viitorul apropiat, vor fi instituite restricții de circulație”, explică cei de la SPIT. Conducerea instituției a mai explicat că, în ultimii ani, volumul documentelor depuse de către contribuabili a crescut semnificativ, ceea ce solicită alocarea unor spații suplimentare de arhivare. Asta cu atât mai mult cu cât legea interzice distrugerea arhivei sau depozitarea ei în alte spații decât cele în care se desfășoară activitatea SPIT. „În acest context corelat cu necesitatea continuării activității într-o zonă centrală a orașului la care toți contribuabilii, inclusiv cei care nu dispun de mijloace de transport personale, au acces, precum și cu faptul că sediul se află în proximitatea celorlalte instituții cu care SPIT conlucrează (Primăria, Prefectura, instanțele de judecată, Casa Județeană de Pensii, IPJ, OCPI etc.), s-a decis mutarea unor servicii în imobilul din bulevardul Tomis”, se mai arată în comunicatul SPIT.

CUM A FOST ÎNCHIRIAT NOUL SEDIU

Reprezentanții SPIT au explicat și situația contractului de închiriere, care poate fi consultat accesând link-ul: http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/contract_locatiune.PDF. „Chiria plătită de instituție pentru acest imobil este de 9 EUR/mp fară TVA, în condițiile în care construcția este nouă, iar compartimentările necesare specificului activității noastre au fost realizate de către proprietar. În ceea ce privește nivelul chiriei, în urma studierii ofertelor primite, precum și a anunțurilor referitoare la imobilele care prezintă aceleași caracteristici și care ar fi fost disponibile pentru închiriere, s-a concluzionat că o chirie de 9 EUR/mp fără TVA se află sub nivelul pieței pentru clădiri similare acesteia. Precizăm că închirierea imobilelor de către autoritățile publice este exceptată de la procedurile de achiziție publică prevăzute de Legea nr. 98/2016, după cum era exceptată și în reglementările legale anterioare, respectiv OG nr. 34/2006”, au explicat cei de la SPIT.

Taguri articol


12