Vineri începe CN de Motociclism Viteză!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În premieră în România

Vineri începe CN de Motociclism Viteză!

Eveniment 29 Aprilie 2015 / 00:00 784 accesări

Veste extraordinară pentru iubitorii motociclismului din România! În sfârşit, Motor Park România, proiectul de la Adâncata (jud. Ialomiţa), a fost finalizat şi va fi inaugurat oficial în acest sfârşit de săptămână, în cadrul Campionatului Naţional de Motociclism Viteză (CNMV). Până acum, iubitorii acestui sport erau nevoiţi să se deplaseze în străinătate pentru a viziona sau participa la spectaculosul sport. Deşi până la momentul în care un circuit din România va fi omologat şi inclus în strategia MotoGP va mai dura, proiectul de la Adâncata este un început promiţător, mai ales în contextul în care motociclismul în România a cunoscut o spectaculoasă... pauză, din perioada interbelică şi până în zilele noastre. Circuitul cu o lungime de 3,400 km este situat la aproximativ 50 km de Bucureşti, în comuna Adâncata din judeţul Ialomiţa, şi are 11 viraje (şase de dreapta şi cinci de stânga). Prima etapă a CNMV debutează vineri, 1 mai, cu sesiunile de antrenamente, urmând ca sâmbătă să se ruleze în antrenamente şi calificări, iar duminică, în warm-up şi primele curse din sezon. Clasele incluse în CNMV sunt: SuperBike, SuperSport, Debutanţi 600, Debutanţi 1000, Juniori I, 85 cmc, 125 SP/GP, Moto3 (250 cmc), Oldtimers.

„Chiar dacă cursele moto au luat amploare în România în perioada interbelică şi am asistat şi în anii '60 la curse stradale, unele având ca punct central chiar Arcul de Triumf din Bucureşti, motociclismul viteză a fost stopat în perioada comunistă şi nu a evoluat semnificativ nici în cei mai bine de 25 de ani scurşi de la Revoluţie. Dacă în alte ţări foste comuniste, cum este cazul Cehiei, au apărut circuite încă din anii '80 (Brno - 1986, în prezent este inclus în calendarul MotoGP), iată că în România primul circuit a fost construit de-abia în 2014. În tot acest timp, CNMV s-a desfăşurat la început pe aeroporturi cu trafic redus, însă era clar că, odată cu evoluţia motocicletelor, aceste piste au devenit nesigure şi, în plus, mulţi dintre piloţii români nu ştiau ce înseamnă a concura pe un circuit. Aşa că, în ultimii ani, campionatul României s-a desfăşurat pe o serie de circuite aflate în ţările vecine. Din octombrie anul trecut, în urma finalizării parţiale a circuitului Motor Park România, a apărut posibilitatea organizării unor curse chiar pe teritoriul ţării. Astfel, în 2015, toate cele patru etape ale sezonului se vor desfăşura în România. Circuitul cu o lungime de 3,400 km este situat la aproximativ 50 km de Bucureşti, în comuna Adâncata din judeţul Ialomiţa, şi are 11 viraje (şase de dreapta şi cinci de stânga)”, potrivit unui comunicat trimis de organizatori.

Preşedintele Federaţiei Române de Motociclism, Cristian Mureşan speră la o creştere a gradului de competitivitate în această ediţie a CNMV. „Mă bucur că de-a lungul timpului am putut face ca acest campionat să aibă cât de cât continuitate. La insistenţele sportivilor, în acest an toate etapele se vor desfăşura pe singurul circuit din România şi sper să asistăm la o creştere a gradului de competitivitate. Având în vedere că circuitul este aproape de Bucureşti, sper să apară nume noi în campionat, care să se antreneze, şi, cu timpul, să putem creşte valori şi să scadă diferenţele de timpi”, a declarat Mureşan.

ANUL ZERO PENTRU MOTOCICLISMUL VITEZĂ

Cătălin Șoloc, HoleShot Track Events, promotorul CNMV, consideră că este anul „zero” pentru motociclismul viteză: „Anul 2015 îl considerăm de referinţă pentru CNMV, l-am botezat anul „zero”, pentru că este un nou început. Este primul an în care CNMV se desfăşoară pe un circuit de viteză adevărat din România - o premieră la rândul său - Motor Park România. Este de asemenea primul sezon în care FRM apelează la serviciile unui promotor pentru ramura viteză pe circuit, iar în sarcina noastră cade „restartul” acestui campionat, atât din punctul de vedere al promovării, cât şi organizatoric”.

Structura CNMV este cea clasică. Prima etapă debutează vineri, cu sesiunile de antrenamente, urmând ca sâmbătă să se ruleze în antrenamente şi calificări, iar duminică, în warm-up şi primele curse din sezon. Clasele incluse în CNMV sunt: SuperBike, SuperSport, Debutanţi 600, Debutanţi 1000, Juniori I, 85 cmc, 125 SP/GP, Moto3 (250 cmc), Oldtimers.

A doua etapă este programată în weekend-ul 17-19 iulie, cea de-a treia, care este inclusă şi în calendarul est-european, se va desfăşura în perioada 12-13 august, iar ultima etapă va debuta la 25 septembrie.

Pentru etapa de vineri şi-au anunţat participarea peste 40 de sportivi, atât din România, cât şi din Bulgaria şi Israel. Printre piloţii români care vor concura în weekend se află şi Ionel Pascotă, multiplu campion al României la Supersport, campion est-european şi campion Alpe-Adria, şi Cătălin Cazacu, unul dintre românii care au concurat şi la nivel mondial, campion naţional la Supersport şi vicecampion la Superbike.

Taguri articol


12