Alimentele „nesănătoase”, retrase din chioşcurile şcolilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Alimentele „nesănătoase”, retrase din chioşcurile şcolilor

Social 20 Septembrie 2008 / 00:00 529 accesări

Încă din prima zi de şcoală a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 651 Ordinul privind Lista alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi, acesta intrînd în vigoare de pe data de 18 septembrie 2008. Ordinul este elaborat în temeiul art. 9 din Legea nr. 123/2008 pentru o alimentaţie sănătoasă în unităţile de învăţămînt preuniversitar. Aşa se face că începînd de la această dată, toate societăţile comerciale din unităţile de învăţămînt au obligaţia de a respecta prevederile legislative, fără nicio excepţie. Precizăm că ordinul conţine două părţi, una referitoare la alimentele care se distribuie sau se comercializează în şcoli şi cealaltă la principiile care trebuie respectate şi modul în care se prepară alimentele în unităţile în care copiii servesc masa. „Scopul vizat de acest act normativ este, în primul rînd, unul educaţional - de creare, în rîndul copiilor care sînt la vîrsta de receptivitate maximă, a unui comportament nutriţional sănătos pe termen lung”, declară ministrul Sănătăţii Publice, Eugen Nicolăescu. Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii Publice (MSP) spun că pentru verificarea respectării prevederilor noului act normativ, în perioada 22 - 26 septembrie 2008, Inspecţia Sanitară de Stat din MSP va pregăti o acţiune tematică de control, care va viza verificarea respectării prevederilor Legii nr. 123/2008. Obiectivele urmărite vor fi: verificarea comercializării alimentelor în incinta unităţilor de învăţămînt, conform Anexei nr. 1 a Ordinului MSP 1563; pregătirea meniurilor în blocurile alimentare şi cantinele din incinta unităţilor de învăţămînt preuniversitar; verificarea conformităţii alimentelor distribuite pe sistemul catering. Nicolăescu a mai declarat că măsurile care se vor lua vor fi în conformitate cu legislaţia în vigoare şi vor consta în: retragerea de la consum a produselor neconforme, avertismente, amenzi contravenţionale. De asemenea, se vor prescrie termene de remediere a deficienţelor constatate, urmînd ca, ulterior, să fie verificate prin noi acţiuni de control. Acţiunea tematică va fi efectuată de către inspecţiile sanitare de stat judeţene, în perioada 29 septembrie - 10 octombrie 2008. Raportarea rezultatelor se va face pînă la data de 14 octombrie 2008, dată după care vor fi făcute publice.



12