Campanie împotriva consumului de alcool și droguri la Balul Bobocilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
O asociație ripostează: eleva beată nu trebuia să fie sancționată

Campanie împotriva consumului de alcool și droguri la Balul Bobocilor

Social 20 Octombrie 2014 / 00:00 1597 accesări

În ultima vreme, toată lumea este îngrijorată de faptul că balurile tinerilor care abia au pășit pe holurile liceelor au devenit prilej de beție până în pragul comei alcoolice. La Constanța, cea mai recentă întâmplare de acest gen o are ca protagonistă pe eleva de clasa a IX-a de la Colegiul Național Pedagogic ”Constantin Brătescu” (CNPCB) care a intrat în comă alcoolică săptămâna trecută, în noaptea zilei de 10 octombrie, și căreia i-a fost scăzut un punct la purtare. ”Sancțiunea a venit din partea consiliului profesoral al clasei”, a precizat acum câteva zile directorul CNPCB, prof. Anamaria Ciobotaru. Profesorul a adăugat că tânăra a intrat în acest an printre primele din liceu. Sancţionarea sa a născut controverse, unele asociații spunând că elevii care consumă alcool la Balurile Bobocilor nu ar trebui să fie pedepsiţi. ”Înțelegem că rolul educativ al școlii nu se limitează la predarea pur și simplu a materiei, ci se extinde și la formarea caracterului și moralității elevilor, dar aceasta nu se poate subsuma autorităților competente și nici nu poate cenzura sau sancționa tinerii în orice situație, doar pentru că aceștia sunt elevi ai respectivei unități de învățământ. Această practică este una cu origini nedemocratice și nu are în vedere viața privată a copilului”, se arată într-un comunicat trimis de Asociația Elevilor din Constanța. Alte asociații, în schimb, încearcă să reducă consumul de alcool în rândul elevilor prin organizarea de campanii. Campania „Distrează-te Responsabil!”, inițiată de Asociaţia Tinerilor pentru România, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Consiliul Naţional al Elevilor, Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Constanţa, Asociaţia Tomis Antidrog, Ego Events Media Group, Plus Communication, dar și alte asociații, s-a lansat tocmai ca urmare a evoluţiei din ce în ce mai grave a întâmplărilor nefericite de la Balurile Bobocilor. În cadrul campaniei, tinerii vor fi informaţi cu privire la consumul de alcool şi droguri. De asemenea, vor exista mai multe activităţi prin care tinerilor li se va demonstra că se pot distra şi altfel.



12