Cursuri de formare pentru funcționarii turci, la „Andrei Șaguna“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Timp de 3 luni

Cursuri de formare pentru funcționarii turci, la „Andrei Șaguna“

Educație 16 Martie 2016 / 17:00 470 accesări

Funcționari ai Ministerului Alimentației, Agriculturii și Creșterii Animalelor din Ankara participă din decembrie 2015 la cursuri pe perfecționare profesională în țări ale UE. În acest program a fost prinsă și Universitatea ”Andrei Șaguna” din Constanța, unde timp de 3 luni au fost prezentă prima serie de specialiști din cadrul ministerului din Ankara sosiți pentru perfecționare. Scopul iniţiativei Guvernului turc este instruirea personalului asupra politicilor şi practicilor UE în domeniul securităţii alimentare, în cadrul demersurilor necesare integrării europene. Grupul de specialişti este format din inspectori, supervizori ai sistemului de management al calităţii şi ingineri. Oaspeţii, deveniţi pentru un semestru studenţi ai Universităţii „Andrei Şaguna”, au participat la cursuri de management strategic, standarde europene de calitate în siguranţa alimentară şi modalităţi de atingere a normelor impuse de UE ţărilor membre. Cursanţii au primit noţiuni despre importanţa securităţii alimentaţiei ca parte integrantă a securităţii naţionale, despre normele din România şi UE privind securitatea alimentelor, particularităţi nutriţionale la adulţi şi copii, precum şi aspecte generale privind alimentaţia. Cursurile au fost prezentate de cadre didactice ale Universităţii „Andrei Şaguna” din cadrul facultăţilor de Ştiinţe Economice - specializarea Management, Psihologie, Drept şi Ştiinţe Administrative şi Ştiinţele Comunicării şi Ştiinţe Politice. Activităţile didactice s-au desfăşurat după un plan educaţional realizat de universitate, în acord cu nevoile ministerului din Ankara, astfel încât, la finalul fiecărui modul, cursanţii au putut înţelege asemănările şi deosebirile dintre sistemul din Turcia şi cel românesc, adaptat celui european. Au fost evidenţiate avantajele economice, sociale şi politice ale unui sistem de state interconectate, ce îşi propune strategii comune de management al riscului în domeniul securităţii alimentaţiei. Partea aplicativă a planului educaţional a inclus vizite de documentare la instituţii reprezentative şi de importanţă strategică pentru aria de activitate a cursanţilor. În vizitele de documentare, cursanţii au avut întâlniri cu specialişti şi manageri din instituţiile şi societăţile vizitate, au asistat la procesele specifice de producţie, testare şi distribuţie a produselor alimentare, au primit explicaţii şi au participat la dezbateri pe teme ce ţin de normele de securitate alimentară.



12