Decalajul de performanţă al copiilor, mare problemă a Educaţiei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Decalajul de performanţă al copiilor, mare problemă a Educaţiei

Social 17 Mai 2014 / 00:00 647 accesări

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a atras atenţia, vineri, la o întâlnire cu profesorii din Tulcea, că cea mai mare problemă din sistemul educaţional românesc este decalajul de performanţă al copiilor (n.r. - cei din mediul rural şi cei din mediul urban), care se va atenua atunci când se va introduce obligativitatea unui sistem formal de educaţie pentru copiii cu vârste mai mici de cinci ani. El a precizat că, în prezent, problema nu poate fi rezolvată din cauza lipsei infrastructurii. Ministrul a vorbit despre un studiu care arată că în România pot fi diferenţe de până la un an şi jumătate între copiii de clasa a IV-a. „Am concurat un an cu colegi care ştiau mai bine matematică şi geografie. Copiii din mediul rural nici măcar nu pot ajunge să concureze, iar aceste lucruri se pot rezolva prin introducerea obligativităţii intrării într-un sistem formal de educaţie de la cinci ani. Vom micşora această vârstă treptat, până la trei ani, pentru că acest decalaj se face simţit încă din primii ani de şcoală. Un copil de trei ani nu realizează că tatăl său este analfabet, spre deosebire de tatăl colegului său care este profesor universitar”, a afirmat ministrul Educaţiei. La întâlnirea de la Tulcea a venit şi ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, care a mărturisit celor prezenţi o experienţă personală. El a povestit că, după ce a fost fruntaş la şcoala din satul natal, era să ajungă codaş la liceul din oraş. Totodată, în timpul discuţiilor cu profesorii tulceni, ministrul Educaţiei a subliniat importanţa monitorizării transversale a elevilor din toate unităţile de învăţământ din România din ciclul primar şi gimnazial, susţinând necesitatea testărilor introduse în ultimii ani. „În alte ţări, testele se fac aproape o dată la două săptămâni, dar copiii nici măcar nu ştiu că sunt teste, iar examenele nu sunt evenimente publice. Nu cred că în acest moment trebuie să aplicăm modificări substanţiale ale examenelor. Nu pentru că ar fi perfecte, ci pentru că trebuie să vedem mai întâi ce nu funcţionează”, a precizat ministrul.



12