„Flaminia”, „exilată” în rada Portului Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Prelevări de probe Întârziate de vânt

„Flaminia”, „exilată” în rada Portului Constanţa

Eveniment 01 Aprilie 2013 / 00:00 952 accesări

Timpul trece greu pentru echipajul portcontainerului german „MSC Flaminia” (a cărui încărcătură a speriat autorităţile portuare din Franţa şi Anglia), care stă, de vineri seara, în rada exterioară a Portului Constanţa. Posibilitatea ca substanţele prezente la bordul navei să pună în pericol siguranţa mediului înconjurător a făcut ca, încă de joi, la nivelul Prefecturii Constanţa să fie instituit un comandament de urgenţă, care să gestioneze situaţia. În weekend-ul care tocmai a trecut, o echipă de control ar fi trebuit să urce la bordul navei pentru a preleva probe şi a stabili dacă i se poate permite intrarea în Portul Constanţa. „Din cauza condiţiilor meteorologice improprii de pe mare (vânt puternic), membrii comisiei nu au putut urca la bord. Avem semnale că luni (astăzi – n.r.) vântul va scădea în intensitate. Vom face o nouă încercare atunci”, a declarat prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola.

APROBARE CONDIŢIONATĂ DE REZULTATELE PROBELOR Reamintim că drama echipajului de pe portcontainer a început pe 14 iulie 2012, când la bord a izbucnit un incendiu. Au urmat alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat, iar unul a fost dat dispărut. „În containerele de la bord erau transportate mai multe substanţe chimice toxice, în condiţii de siguranţă, potrivit prevederilor UE. Din cauza incendiului foarte violent, containerele au fost distruse, iar substanţele s-au amestecat. În prezent, la bord se află 8.000 tone de deşeuri metalice (containerele deteriorate) şi 1.000 de tone de şlam (amestec de substanţe chimice cu apă şi agent de stingere a incendiilor folosit de echipajele de intervenţie care au stins focul de la bord)”, a mai spus prefectul Bola. El a adăugat că aprobarea intrării navei în port depinde 100% de rezultatele analizelor. În Portul Constanţa portcontainerul ar urma să intre pentru descărcarea mărfii care poate fi valorificată. Ceea ce nu poate fi valorificat este închis în containere speciale şi trimis înapoi în Germania. După aceea, nava ar urma să se îndrepte către Şantierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries, pentru reparaţii.



12