„Giselle” a redeschis sezonul coregrafic de la malul mării

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Giselle” a redeschis sezonul coregrafic de la malul mării

Cultură 21 Februarie 2009 / 00:00 594 accesări

Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” a redeschis, joi seară, stagiunea coregrafică, în prezenţa unui public numeros şi dornic de a-i revedea în spectacol pe dansatorii Companiei de Balet. Prima reprezentaţie de balet din 2009, „Giselle”, pe muzica lui Adolphe Adam, a coincis cu celebrarea a 133 de ani de la naşterea marelui sculptor Constantin Brâncuşi, al cărui spirit a vegheat asupra acestor mesageri ai artei. Spectacolul al cărui asistent de coregrafie este Tatiana Panaiotidi, fiind pus în scenă de Elisabeth Pîndichi Lux şi Călin Hanţiu, după coregrafia clasică, a fost un real succes. Potrivit secretarului artistic al Companiei de Balet din cadrul Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, Maria Ohotă, balerinii au avut la dispoziţie doar cinci zile pentru repetiţii, după modificarea programului din cauza accidentării prim-solistului Horaţiu Cherecheş. Dar valoarea şi profesionalismul şi-au spus cuvîntul, după cum a demonstrat corpul de balet, în special ansamblul de fete care, întotdeauna, are o misiune mai grea şi care a reuşit să realizeze aceste momente cu eleganţă şi precizie. „Irina Ganea Mihaiu, Oana Dincă, Adrian Mihaiu, Eliza Maxim şi Amalia Mîndruţiu au avut o evoluţie spectaculoasă şi progresivă, care ne dă speranţe că, în curînd, aceştia vor face parte din elita celor care vor duce mai departe renumele Companiei de balet Oleg Danovski”, a precizat Maria Ohotă.

Alături de Ovidiu Matei Iancu, Monica Cherecheş a creat o atmosferă romantică, dar şi dramatică, mişcările sensibile, îmbinate armonios cu muzica avînd o mare putere de sugestie. La sfîrşitul actului I, scena în care Giselle moare a fost interpretată atît de bine încît publicul a privit spectacolul cu lacrimi în ochi, impresionat de această tragedie.

„Giselle” are la bază un libret de Theophile Gautier şi Vernoy de Saint-Georges, inspirat de o poveste din „Despre Germania”, de Heinrich Heine. De un secol şi jumătate, povestea de dragoste dintre o ţărăncuţă şi un prinţ emoţionează şi încîntă spectatorii din întreaga lume. Iubirea dintre Giselle şi Albert, sfîrşită tragic la finalul actului I al baletului, prin moartea tinerei ţărăncuţe, continuă în mod miraculos în lumea eterică a actului al doilea, magistral coregrafiată de maeştrii romantismului. Aici, prinţul Albert este salvat de furia ielelor răzbunătoare prin devotamentul sufletului iubitei, într-unul dintre cele mai frumoase pas-de-deux-uri din întreaga literatură coregrafică. Aplauzele furtunoase şi ovaţiile publicului din final au încununat această reprezentaţie de excepţie oferită publicului de dansatorii Companiei de Balet constănţene.



12