Mica Veneţie de la Eforie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Mica Veneţie de la Eforie

Eveniment 19 Februarie 2008 / 00:00 3300 accesări

În urmă cu doi ani, Primăria Eforie a demarat o serie de discuţii cu cîţiva investitori italieni pentru demararea unui proiect de înfiinţare a unui port turistic la Eforie. Demersurile s-au concretizat ieri, cînd, în prezenţa reprezentanţilor administraţiei locale din Eforie, a investitorilor străini şi a locuitorilor oraşului, primarul Ovidiu Brăiloiu a prezentat proiectul de amenajare a portului turistic - „Marina de Eforie”, care va fi amplasat în Eforie Nord. Potrivit declaraţiilor primarului Brăiloiu, faza de întocmire a proiectului s-a derulat pe parcursul anilor 2006, 2007 şi 2008, în prezent acesta fiind în stadiul de obţinere a avizelor pentru demararea construcţiilor. „Cred că într-un an vom putea demara primele lucrări de construire a orăşelului. În prima etapă vor demara lucrări de construcţie a 2,8 km şi, respectiv, 1,6 km de diguri de apărare a obiectivului. Lucrările de construcţie se vor întinde pe o perioadă estimativă de 36 de luni. Digurile vor avea înălţimea de cinci şi, respectiv, 10 metri înălţime”, a declarat Brăiloiu. Minioraşul va fi zonificat în 23 de districte şi, în funcţie de zonă, va avea clădiri de peste 21 de metri înălţime. Zona va fi prevăzută cu locuinţe, unităţi de învăţămînt pentru copii, spaţii verzi, parcuri şi unităţi medicale. Potrivit declaraţiilor primarului din Eforie, plajele din zona viitorului port se vor menţine şi se vor dezvolta zone de agrement. Vor fi 1.437 de unităţi locative, clădiri colective şi individuale, în funcţie de caracteristica zonei. Viitorii locuitori ai orăşelului, care se va întinde pe o suprafaţă de două milioane de metri pătraţi, vor beneficia de spaţii verzi şi de reţele de transport. Brăiloiu a comparat viitorul minioraş cu Amsterdam sau cu Veneţia pentru că, potrivit lui, străzile orăşelului, cu o lungime totală de 16 km, sînt concepute şi proiectate în stil medieval. O altă noutate este reprezentată de amenajarea unui metrou, care va transporta turiştii dintr-o zonă în alta a oraşului, capacitatea de transport fiind suplimentată şi de un feribot care va avea staţii în principalele canale. Administraţia locală are în plan şi amenajarea 120 de mii de locuri de parcare în portul turistic. La prezentarea proiectului a participat şi investitorul italian Enrico Miliardi, despre care Brăiloiu a spus că a realizat un proiect unicat în România. Potrivit declaraţiilor primarului, o contribuţie importantă la demararea proiectului a avut-o consilierul local Daniel Stănoi. Acesta a declarat că garanţia bancară care face posibilă finanţarea proiectului vine de la o bancă europeană de prim rang şi ajunge la valoarea de 800 de milioane de euro, din care 700 de milioane de euro sînt, de fapt, sumele care vor fi investite, restul reprezentînd comisioane şi dobînzi bancare. Noua investiţie va crea 4.300 de locuri de muncă, ceea ce va determina un adevărat exod spre Eforie avînd în vedere că populaţia totală a oraşului este de 10.000 de locuitori. Iniţial, oamenii de afaceri italieni doreau să realizeze investiţia în Aliman însă, la insistenţa primarului Brăiloiu, au ales Eforie pentru a demara proiectul. La prezentare a participat şi preşedintele Zonei Metropolitane Constanţa, viceprimarul Constanţei, Nicolae Nemirschi, care a spus că noul port turistic reprezintă o surpriză, pentru că nu se ştia nimic despre acest proiect. El a menţionat că, în vara anului trecut, la nivel naţional, a fost aprobat un Master Plan pentru revitalizarea turismului în România şi permanentizarea zonelor de dezvoltare în ţara noastră. „Lucrările se vor derula mult mai uşor decît în Constanţa, unde se va da o luptă politică dificilă”, a declarat viceprimarul.



12