Preţul serviciilor bancare, în scădere

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Preţul serviciilor bancare, în scădere

Economie 29 Iunie 2006 / 00:00 1672 accesări

Potrivit raportului mondial de retail banking realizat de compania de consultanţă Capgemini, grupul ING şi Asociaţia Europeană de Management Financiar şi Marketing, preţurile serviciilor bancare au scăzut anul trecut la nivel mondial cu 1,5%, ajungînd la o medie de 76 de euro pe cap de locuitor. Raportul a fost realizat prin analiza preţurilor serviciilor a 142 de bănci din 20 de ţări din Europa, America de Nord, Asia şi zona Pacificului şi intervievarea managerilor acestor bănci. Preţurile fac referire la serviciile bancare de management de cont, mijloace de plată, utilizare de cash şi servicii excepţionale, realizate la cererea clientului. "Preţurile au scăzut mult pe piaţa americană din cauza competiţiei foarte mari, iar preţurile din ţările Europei Centrale şi de Est scad şi ele în condiţiile în care piaţa se dezvoltă şi competiţia creşte", a declarat, într-o conferinţă de presă, managerul pentru serviciile financiare din Europa de Est al Capgemini, Gregor Erasim. El a adăugat că în România se va înregistra în următorii ani aceeaşi tendinţă de scădere a preţurilor, întrucît băncile de pe piaţă devin tot mai numeroase şi concurenţa creşte. Potrivit raportului, sumele plătite pentru servicii bancare de către clienţii mai puţin activi sînt similare în toate regiunile analizate, în timp ce preţurile pentru cienţii foarte activi diferă foarte mult de la o regiune la alta. Astfel, un client foarte activ din zona euro a plătit în medie 99 de euro pe an, în timp ce, în America de Nord, media este de 175 de euro, în Asia şi Pacific de 158 de euro, iar în ţările europene care nu fac parte din zona euro, preţul mediu anual este de 138 de euro. Procentul din venitul anual pe cap de locuitor folosit de clienţii băncilor pentru servicii bancare variază de la 0,14% în America de Nord, la 1,28% în Polonia. Raportul cuprinde un studiu privind canalele alternative de servicii bancare (internet, call-center), potrivit căruia managerii băncilor estimează că, în 2010, 33% din vînzări vor fi realizate prin alte canale decît sucursalele băncii.



Ştiri recomandate

12