Problema congestiei traficului din Portul Constanţa, dezbătută la Sofia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Problema congestiei traficului din Portul Constanţa, dezbătută la Sofia

Justiție 04 Iunie 2007 / 00:00 708 accesări

În cadrul Conferinţei Europene a Miniştrilor de Transport (CEMT), organizată la Sofia, la sfîrşitul lunii trecute, ministrul român Ludovic Orban a prezentat problemele şi soluţiile identificate pentru descongestionarea traficului în Portul Constanţa şi pe Dunăre. Pentru rezolvarea problemelor şi implicit pentru reducerea congestionărilor în Portul Constanţa, Orban a prezentat ca soluţie proiectul „Dezvoltarea capacităţii feroviare în Portul Constanţa Sud”, care se va derula din acest an. Proiectul constă în realizarea a trei linii electrificate de primire - expediere, şase linii de manevră, un triaj ce va deservi Molul II S şi racordurile aferente. Lucrările care se vor realiza vor îmbunătăţi calitatea transporturilor, vor asigura punctualitatea, siguranţa circulaţiei, reducerea duratei de transport, precum şi reducerea costurilor de întreţinere şi exploatare. De asemenea, în vederea îmbunătăţirii eficienţei în transporturi de la şi spre Portul Constanţa, tot anul acesta, încep lucrările la investiţia „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa”. Cele două proiecte au o valoare totală de aprox. 50 milioane euro, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri structurale şi de la bugetul de stat. „Podul va asigura o legătură rutieră directă între zona de Nord şi cea de Sud a Portului Constanţa, cu evitarea traversării municipiului Constanţa, iar infrastructura aferentă va realiza legătura Portului Constanţa cu autostrada Bucureşti - Constanţa”, a declarat Orban.

În cadrul conferinţei de la Sofia, Orban a prezentat şi două proiecte susţinute de Guvernul României, repsectiv „Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno - bulgar al Dunării” şi „Studii adiacente şi îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre, sectorul Călăraşi - Brăila”. Realizarea acestora va conduce la utilizarea navelor la întreaga capacitate şi implicit creşterea volumului de marfă transportată pe acest sector. Sesiunea ministerială de la Sofia este un important pas în procesul de transformare a CEMT într-un Forum Internaţional de Transporturi. CEMT este o organizaţie interguvernamentală, care reuneşte miniştrii transporturilor din 44 de ţări membre. În Europa, această organizaţie îşi propune să realizeze un sistem integrat de transporturi, care să fie eficient din punct de vedere economic şi care să corespundă normelor de mediu şi siguranţă.



12