RCA ar putea avea preţuri mai mici pentru şoferii cu „riscuri bune“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

RCA ar putea avea preţuri mai mici pentru şoferii cu „riscuri bune“

Economie 10 Martie 2017 / 08:30 2034 accesări

Companiile de asigurări vor putea oferi preţuri mai mici şoferilor cu riscuri bune, spre deosebire de situaţia actuală, când plafonarea tarifelor a dus la cazuri în care şoferii cu conduită bună plătesc aproape cât cei cu istoric ridicat de daune, se arată într-un comunicat transmis joi de UNSAR. Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România – UNSAR – arată că, în ciuda informaţiilor vehiculate privind creşterea nejustificată a preţurilor RCA, preţurile poliţelor pentru toate categoriile de clienţi au fost într-o continuă scădere în perioada august-octombrie 2016, înaintea aplicării tarifului maximal. Mai mult, „segmentele cu risc scăzut de daune, cum ar fi autoturismele deţinute de persoane fizice, au beneficiat, pe tot parcursul anului 2016, de fluctuaţii mici ale primelor medii, în ciuda plafonării impuse începând cu jumătatea lunii noiembrie". În opinia asigurătorilor, „principalii beneficiari ai plafonării tarifelor au fost segmentele de clienţi cu daunalitate mare". În plus, „schimbarea sistemului bonus/malus prin scăderea numărului claselor de bonus şi modificarea coeficienţilor de ajustare a făcut ca diferenţa dintre preţul poliţei RCA pentru un client cu o conduită bună şi unul cu daune (strict din aplicarea sistemului bonus/malus) să nu fie mai mare de 15%". Uniunea precizează că „este în dialog continuu cu Autoritatea de Supraveghere Financiară” cu scopul de a găsi cele mai bune soluţii pentru gestionarea riscurile crescute, astfel încât fluctuaţiile de preţ pentru anumite segmente de clienţi, în special cei consideraţi cu risc major, să poată fi atenuate.

În ceea ce priveşte evoluţia tarifelor RCA după expirarea perioadei de plafonare, UNSAR subliniază că într-o piaţă liberă, concurenţială, „companiile devin competitive şi se vor lupta pentru atragerea clienţilor, oferind servicii de calitate la preţuri adecvate”.



12