Registru comun al abonaţilor la telefonie fixă sau mobilă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Registru comun al abonaţilor la telefonie fixă sau mobilă

Politică 17 Iulie 2007 / 00:00 681 accesări

Utilizatorii de telefonie fixă şi mobilă vor avea la dispoziţie un registru al abonaţilor şi un serviciu de informaţii privind abonaţii, furnizorul registrului şi serviciului de informaţii urmînd să fie desemnat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI). „Informaţiile privind abonaţii vor include numerele de telefon şi anumite date de identificare ale abonaţilor tuturor furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului”, se arată într-o informare a ANRCTI, care a lansat ieri, spre dezbatere publică, un proiect de decizie care conţine regulile pe baza cărora instituţia va desemna un furnizor pentru acest tip de serviciu. În prezent, dreptul utilizatorilor finali din România de a avea acces la acest tip de registre şi servicii de informaţii nu este satisfăcut prin mecanismele comerciale specifice unei pieţe concurenţiale. Pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice există Legea 304/2003, care prevede obligaţia furnizorilor de serviciu universal desemnaţi de ANRCTI să pună la dispoziţia utilizatorilor finali cel puţin un registru al abonaţilor, în formă tipărită, electronică sau în ambele forme, şi cel puţin un serviciu de informaţii privind abonaţii, care să cuprindă abonaţii tuturor furnizorilor de servicii de telefonie fixă sau mobilă, indiferent dacă plata pentru servicii se realizează în avans sau ulterior furnizării serviciilor. „Luînd în considerare principiile liberei concurenţe, transparenţei, nediscriminării, confidenţialităţii, eficienţei şi obiectivităţii, precum şi faptul că procedura licitaţiei este considerată a fi cea mai eficientă soluţie de desemnare, mecanismul stabilit de ANRCTI în vederea desemnării furnizorului de serviciu universal pentru furnizarea serviciilor menţionate este bazat pe procedura de licitaţie publică, perioada de desemnare urmînd a fi minim doi ani”, informează ANRCTI. Abonaţii vor avea dreptul de a decide, în mod gratuit, asupra includerii numerelor de telefon şi a datelor lor de identificare în registrele abonaţilor, precum şi asupra categoriilor de date ce urmează a fi incluse în registrele abonaţilor. Totodată, aceste date vor putea fi verificate, rectificate sau eliminate la cererea abonaţilor, în mod gratuit. Proiectul deciziei preşedintelui ANRCTI poate fi consultat pe pagina de internet a instituţiei, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri pînă pe 16 august. Potrivit unui studiu ANRCTI, la sfîrşitul anului 2006, numărul abonaţilor de telefonie fixă s-a ridicat la 3,86 milioane de clienţi, iar segmentul telecomunicaţiilor mobile a atras de aproape cinci ori mai mulţi utilizatori, adică 17,4 milioane!

Taguri articol


12