Şoseaua de coastă, reloaded

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Şoseaua de coastă, reloaded

Justiție 01 Iunie 2012 / 00:00 974 accesări

FINANŢARE În urmă cu opt ani, Primăria Constanţa pregătise un proiect ambiţios de întoarcere a oraşului cu faţa la mare, prin realizarea unei şosele de coastă, care să lege portul turistic Tomis de staţiunea Mamaia. Proiectul a mers cât se poate de bine până în momentul când a ajuns la avizele pe care trebuia să le dea Ministerul Mediului. Aici proiectul s-a blocat, pentru că ministrul de la acea vreme, Sulfina Barbu, a pus comenzile politice venite de la Cotroceni mai presus de interesele comunităţii din Constanţa. Primăria Constanţa nu a renunţat la acest proiect. Pentru că, în prezent, costurile realizării şoselei de coastă s-au ridicat, municipalitatea a decis fracţionarea ei în trei proiecte. Primul tronson al şoselei de coastă va fi realizat cu bani europeni prin Zona Metropolitană Constanţa. Ieri, primarul Radu Mazăre i-a cerut sprijinul ministrului Mediului, Rovana Plumb, pentru celelalte două tronsoane. ”Această şosea trebuia acum să fie funcţională, să ne plimbăm pe ea. Şoseaua de coastă ar fi rezolvat şi problema stabilităţii falezelor. Sperăm ca împreună cu Ministerul Mediului să putem finaliza acest proiect”, a declarat primarul Radu Mazăre. Ministrul Mediului, Rovana Plumb, susţine că strategia investiţională trebuie făcută cu autorităţile locale, care totdeauna ştiu care sunt priorităţile. „Constanţa trebuia să aibă o şosea de coastă aşa cum au multe ţări din Europa. Vom susţine aceste proiecte şi vom căuta sursele de finanţare, astfel încât proiectul să fie finalizat”, a declarat Rovana Plumb.

DIALOG În ceea ce priveşte celelalte investiţii care să crească atractivitatea turistică a litoralului românesc, primarul Radu Mazăre a afirmat că s-a discutat problema corelării POS-ului de Mediu, care înseamnă înnisipare şi îndiguire, cu dorinţele autorităţilor locale legate strict de dezvoltarea turistică. „Fac referire la celebrele insuliţe pe mare, având în vedere că se derulează acest proiect de înnisipare şi îndiguire a întregii faleze din Mamaia până în Portul Tomis. Să facem în aşa fel încât, dacă tot sunt bani şi tot îi cheltuim, să putem utiliza ulterior infrastructura din punct de vedere turistic, adică să apară insuliţe pe mare”, a spus Mazăre. Ministrul a explicat la rândul său că, în cel mai scurt timp posibil, va elabora o strategie clară, începând de la graniţa cu Rezervaţia Biosferei Delta Dunării şi până la Vama Veche, în aşa fel încât să redăm litoralul Mării Negre turismului naţional şi internaţional.



12