Taximetriştii constănţeni cer sprijinul social-democraţilor pentru blocarea noii legi a taximetriei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ignoraţi de parlamentarii Alianţei

Taximetriştii constănţeni cer sprijinul social-democraţilor pentru blocarea noii legi a taximetriei

Social 19 Octombrie 2006 / 00:00 789 accesări

După primăvara zecilor de mii de şoferi scoşi pe străzile marilor oraşe, activitatea de taximetrie din România a fost împărţită în două tabere. Pe de o parte patronii marilor companii şi liderii sindicatelor din taximetrie care îşi văd astfel puse în pericol afacerile de milioane de euro, pe de alta parlamentarii care au iniţiat un proiect de modificare a legii, plus românii care speră că odată cu intrarea în Europa vor putea să circule în condiţii civilizate. Încercarea de limitare a numărului de autorizaţii şi obligaţia de a efectua investiţii în aparatele de taxare ultraperformante, mai ales că în urmă cu doar doi ani taximetriştii au fost obligaţi să monteze case de marcat la fel ca în Franţa sau Germania, au făcut ca cele două tabere să se afle în continuare pe picior de război.

Nemulţumit de faptul că reprezentanţii taximetriştilor nu au fost consultaţi la elaborarea proiectului de modificare a Legii 38/2003, iar tentativele de reconciliere din această toamnă au fost sortite eşecului, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Şoferilor din România, filiala Constanţa, Marin Neagu, a mers în urmă cu două zile, la Bucureşti, pentru a solicita sprijinul Partidului Social Democrat în vederea blocării proiectului în Camera Deputaţilor. Pe parcursul discuţiilor cu fostul ministru al Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Miron Mitrea, liderul sindical constănţean a prezentat un memoriu în care îşi exprimă speranţa că măcar unul dintre oficiali va avea suficientă putere pentru a schimba soarta, deocamdată pecetluită de tentativa de modificarea a legii, pe care o consideră orientată împotriva intereselor economice şi profesionale ale persoanelor care desfăşoară servicii de taximetrie. „Am ales calea politică pentru rezolvarea problemelor noastre întrucît pînă în acest moment, guvernanţii nu au făcut decît să aplice soluţii unilaterale. Mai întîi a fost legea taximetriei, apoi Codul Rutier, iar dacă o vor ţine pe această cale, activitatea de taximetrie se va întoarce la nivelul anilor trecuţi. Demersul nostru a avut rezultatele scontate, Miron Mitrea promiţînd implicarea personală în susţinerea acţiunii de blocare a proiectului în Parlament”, a declarat Marin Neagu. Pe de altă parte, proiectul de lege care se doreşte să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2007 ia în calcul şi posibilitatea ca taximetrele să fie dotate cu aer condiţionat şi cel puţin două airbag-uri, condiţii minime ca maşinile să primească autorizaţia de funcţionare. Măsura vizează creşterea gradului de siguranţă şi confort pentru clienţi, însă pentru a atinge standardele stabilite patronii ce administrează astfel afaceri vor fi obligaţi să investească sume importante în maşinile din parcurile proprii. În condiţiile în care numai montarea unei instalaţii de aer condiţionat poate ajunge la 1.500 de euro, fără a mai pune la socoteală între 3.000 şi 5.000 de euro în cazul aparatelor de taxat, este posibil ca cea mai convenabilă variantă să fie achiziţionarea unor maşini noi.

Taguri articol


12