Tinerii supradotaţi vor avea şansa de pregătire diferenţiată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tinerii supradotaţi vor avea şansa de pregătire diferenţiată

Politică 26 Octombrie 2006 / 00:00 735 accesări

După ani buni de cînd s-a schimbat regimul, încă mai persistă concepţiile egalitariste atît la retribuirea funcţionarilor, indiferent de randamentul acestora, dar mai ales în domenul educaţiei şi instruirii. Iată însă că după 17 ani de democraţie există cîteva persoane care au realizat că România are nevoie de „vîrfuri” care să gîndească şi nu trebuie să le legăm de picioare, printr-un sistem limitat de instruire, ghiulelele prostiei şi ignoranţei. Comisia de învăţămînt de la Camera Deputaţilor a avizat favorabil propunerea legislativă ce vizează legalizarea educaţiei diferenţiate a tinerilor supradotaţi, capabili de înaltă performanţă şcolară, în cadrul unor centre specializate (publice sau private). Propunerea legislativă vizează înfiinţarea unui Centru Naţional de Instruire Diferenţiată, instituţie publică şi cu personalitate juridică proprie în cadrul Centrului Naţional de Excelenţă. Referitor la propunerea legislativă, purtătorul de cuvînt al Ministerului Educaţiei şi Cercetării (MEdC), Mircea Mureşan a făcut cîteva precizări: “Modificarea art. 10, alin. 4 din Legea Învăţămîntului - Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate aproba organizarea de unităţi de învăţămînt sau de clase constituite din elevi capabili de performanţe - poate fi considerată ca un element discriminatoriu, adresîndu-se unui segment restrîns de elevi. Legea Învăţămîntului trebuie să asigure egalitate de şanse pentru toţi beneficiarii actului educaţional”. Mureşan a mai spus că nici înfiinţarea unui Centru Naţional de Instruire Diferenţiată nu se poate realiza din punct de vedere legal, întrucît o instituţie nu poate funcţiona în cadrul altei instituţii. În faza incipientă a propunerii legislative, articolul 28, care se referea la finanţarea Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată, stabilea că finanţarea se face exclusiv de la bugetul de stat. Mircea Mureşan a precizat că în urma obiecţiilor promovate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, varianta iniţială a propunerii legislative a suportat 48 de amendamente, astfel încît MEdC a avizat favorabil propunerea şi şi-a însuşit totodată textul propus de Comisia de învăţămînt de la Camera Deputaţilor. Proiectul urmează să fie depus spre dezbatere Parlamentului.



12