Platformele pe care staționează avioanele la Aeroportul ”Kogălniceanu”, modernizate radical

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
”Noile structuri sunt garantate să reziste în următorii 30 de ani” Exista pericol de surpare

Platformele pe care staționează avioanele la Aeroportul ”Kogălniceanu”, modernizate radical

Social 03 Noiembrie 2015 / 18:43 2421 accesări

Directorul general al AIMK, Bogdan Ionuț Artagea: ”Acum putem opera aeronave foarte mari”

Directorul general al AIMK, Bogdan Ionuț Artagea: ”Acum putem opera aeronave foarte mari”

directorul dezvoltare al aimk Constantin Teodorescu

directorul dezvoltare al aimk Constantin Teodorescu

presedintele asociatiei litoral delta dunarii corin martin

presedintele asociatiei litoral delta dunarii corin martin

secretar de stat in cadrul ministerului transporturilor Marius Humelnicu

secretar de stat in cadrul ministerului transporturilor Marius Humelnicu

Timp de 40 de ani, Aeroportul Internațional ”Mihail Kogălniceanu” (AIMK) din Constanța a găzduit atât aeronave destinate traficului comercial, cât și pe cele ale armatei americane, fără ca în tot acest interval să beneficieze de modernizări radicale. Reprezentanții aeroportului spun că apăruseră crăpături în platformele pe care avioanele erau staționate, iar umezeala intrase adânc în structura dalelor de beton, motiv pentru care exista mare pericol de accidente. ”Din cauza stării acestor platforme și a operării armatei americane cu aeronave foarte mari, riscam să se surpe aceste platforme”, a explicat directorul general al AIMK, Bogdan Ionuț Artagea. Tocmai de aceea, în ultimii doi ani, aeroportul a fost inclus într-un amplu demers de modernizare, în cadrul Proiectului de reabilitare a platformelor de staţionare aeronave, care s-a încheiat de curând, iar marți, 3 noiembrie, a avut loc evenimentul de inaugurare a noilor platforme.

„ZERO INCIDENTE MAJORE” Dacă AIMK avea până acum în componență două platforme - una unde parcau aeronavele de dimensiuni medii și mici, iar alta pentru avioane mari -, după modernizare a fost schimbată duritatea acestora, astfel că acum este permisă staționarea oricărui tip de aeronavă pe oricare din cele două platforme, care au în total 18 locuri de parcare. ”Acum putem opera aeronave foarte mari. Avem pista cea mai lungă din țară, de 3500 de metri. Suntem, din acest moment, un aeroport foarte sigur. Până acum nu s-a întâmplat nici măcar un incident”, a precizat Bogdan Artagea. Odată cu uniformizarea platformelor de staționare (155.253 de metri pătrați au fost uniformizați - n.r.), s-a refăcut și sistemul de iluminat balizaj, s-a reabilitat rețeaua de canalizare pluvială și au fost refăcute marcajele și înscripționările aferente structurii rutiere aeroportuare. Noile structuri sunt garantate să reziste în următorii 30 de ani, potrivit directorului de dezvoltare din cadrul AIMK, Constantin Teodorescu. ”Nu este admis să ai defecte majore în deservirea aeronavelor pe infrastrucțiunile aeroportuare, așa cum am identificat pe această platformă. Sunt cerințe reglementate de normele aeronauticii civile, atât românești, cât și internaționale”, a precizat el. În cadrul acestui proiect, AIMK este beneficiarul unei finanțări nerambursabile din fonduri publice, în valoare totală de 170.392.145 de lei, acordată de Autoritatea de Management în cadrul POS -T 2007- 2013, Axa prioritară 2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport.

Toate lucrările necesare reabilitării platformei de staționare aeronave s-au executat în timpul traficului, însă traficul și orarul aeronavelor, transportul pasagerilor către terminalele de pasageri, cât și al echipamentelor aeroportuare nu au fost perturbate. ”Este un proiect menit să crească gradul de siguranță și securitate pentru pasagerii care aleg destinația Constanța, cât și pentru turiștii care aleg litoralul românesc și Delta Dunării”, a menționat președintele Asociației Litoral - Delta Dunării, Corina Martin.

ÎNTÂRZIERI DE UN AN Antreprenorul în acest proiect a fost Hochtief Solution AG, o companie germană fondată în urmă cu 140 de ani. Cu o tradiție îndelungată în construcția aeroportuară, compania a mai realizat aeroporturi în Arabia Saudită sau Grecia. Cu toate acestea, deși lucrările trebuiau să se fi încheiat în septembrie 2014, ele s-au întins până în august 2015. ”Pe parcursul lucrărilor, antreprenorul a întâmpinat dificultăți în tratarea unor probleme, identificate după desfacerea platformelor. A trebuit să reproiecteze, să obțină din nou autorizații”, a spus Constantin Teodorescu.

Citește și:

La Aeroportul „Kogălniceanu“: Modernizări la platforma de staționare pentru avioane medii

Aeroportul „Mihail Kogălniceanu”, în reabilitare

Taguri articol


12