200 de milioane de euro pentru a-i încuraja pe tineri să-și finalizeze studiile

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Împrumut de la Banca Mondială

200 de milioane de euro pentru a-i încuraja pe tineri să-și finalizeze studiile

Cultură 21 Martie 2015 / 00:00 670 accesări

România a primit, la începutul acestei săptămâni, un împrumut de 200 de milioane de euro pentru Proiectul privind învățământul secundar (Romania Secondary Education Project - ROSE), care va fi implementat de Ministerul Educației și Cercetării Științifice în următorii șapte ani. ”Banca Mondială a sprijinit Ministerul Educaţiei şi Guvernul României încă din anii '90, prin proiecte care au vizat reabilitarea şcolilor şi creşterea calităţii învăţământului preuniversitar, în general, şi a celui din mediul rural, în particular. A sprijinit, de asemenea, prin asistenţă tehnică şi studii relevante reformele din învăţământul superior, finanţarea pe elev în sectorul preuniversitar, dezvoltarea învăţământului românesc, în ansamblu. Nu pot decât să salut continuarea acestei colaborări ce reprezintă un semnificativ pas înainte pentru educaţia din România”, a declarat ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu. Proiectul ROSE are ca obiective principale creşterea ratei de tranziţie de la învăţământul secundar superior la învăţământul terțiar, respectiv sporirea şanselor studenţilor români de a finaliza cu succes studiile universitare. Concentrându-se pe şcoli cu un procent redus de promovare la examenul de Bacalaureat şi pe grupuri de elevi şi studenţi expuşi riscului de nepromovare, cu accent pe cei din grupuri dezavantajate, activităţile din cadrul proiectului vor urmări reducerea abandonului şcolar şi universitar, precum şi creşterea numărului absolvenţilor de învăţământ superior.

            CUM VOR FI FOLOSIȚI BANII? Activităţile cuprinse în proiect includ finanţări acordate liceelor pentru a veni în sprijinul elevilor care se pregătesc pentru examenul de Bacalaureat și admiterea în învăţământul superior şi care au nevoie de cursuri suplimentare de pregătire, consiliere şi îndrumare. De asemenea, va fi acordat sprijin şi pentru acţiuni extracurriculare sau pentru dotări. Pe lângă intervenţiile directe de la nivelul unităţilor de învăţământ, proiectul vizează și intervenţii sistemice, cum ar fi revizuirea programelor școlare, perfecţionarea cadrelor didactice şi revizuirea unor aspecte legate de cadrul naţional de evaluare şi examinare menite a îmbunătăţi calitatea educaţiei în ciclul secundar superior. Suplimentar, universităţile publice vor primi finanţări pentru derularea unor activităţi de pregătire suplimentară, tutoriat, coaching, programe de vară tip „punte” între licee şi universităţi, precum şi pentru dezvoltarea unor centre de învăţare.



12