20.000 de turiști moldoveni, în vacanță pe litoralul românesc

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În sezonul estival 2014

20.000 de turiști moldoveni, în vacanță pe litoralul românesc

Eveniment 03 Octombrie 2014 / 00:00 520 accesări

În ultimele luni s-a discutat despre necesitatea creării unui parteneriat între România și Republica Moldova pentru promovarea turismului între cele două țări. În acest sens, marți, 30 septembrie, la Chișinău a fost constituită Federația de Promovare a Turismului (FPTRM) din Republica Moldova, organizația fiind alcătuită după modelul Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FPTR). Mai mult, cele două federații vor semna o alianță strategică pentru promovarea prioritară a României și a Moldovei, ca destinații de vacanță pe piața celeilalte țări. Strategia comună a fost agreată la Chișinău între președinții celor două federații, Corina Martin - FPTR și Alex Filipschi - FPTRM, și cuprinde campanii ce vor fi inițiate pentru promovarea României în Moldova și a Moldovei în România. ”Niciuna dintre cele două țări nu a făcut eforturi suficiente pentru a se promova pe piața celeilalte. Din păcate, moldovenii nu cunosc Delta Dunării, litoralul românesc, Transfăgărășanul sau Gorjul, la fel cum românii nu iau în considerare Moldova ca destinație de vacanță”, a spus președintele FPTR, Corina Martin. Ea a precizat că, prin acțiunile comune organizate de asociațiile de promovare din România împreună cu Asociația Națională a Agențiilor de Turism, în această vară au ajuns pe litoralul românesc 20.000 de moldoveni. Printre evenimentele pe care cele două federații le pregătesc se numără organizarea unei Caravane (Road Show) de promovare și a 10 conferințe comune de prezentare în principalele orașe din fiecare țară, în care agenții de turism moldoveni vor prezenta Moldova către agențiile și presa românească. De asemenea vor fi organizate infotripuri comune de cunoaștere a destinațiilor turistice principale, evenimente comune de promovare, și vor fi elaborate o strategie comună de prezentare la Târgurile internaționale principale de turism, precum și vânzarea programelor speciale de vacanță prin agențiile de turism din Moldova și România. ”Federația de Promovare a Turismului din Moldova încheie de la prima zi de la înființare o colaborare puternică cu Federația similară din România, pentru că avem un dialog foarte bun, care trebuie să genereze mai mulți turiști în fiecare din cele două țări”, a spus Filipschi. La Adunarea Generală de constituire a Federației de Promovare a Turismului Moldova au participat și reprezentanți ai agențiilor de turism și companiilor transportatoare din Moldova, dar și reprezentanți ai asociațiilor locale cu profil turistic.



12