44% din elevii români nu înţeleg ce citesc!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
România, cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul PISA: 44% din elevii români nu înţeleg ce citesc!
Social, Educație 03 Decembrie 2019 / 11:01 2474 accesări 4 comentarii

România are cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul PISA, care arată nivelul de înțelegere și pregătire pentru viață al elevilor de 15 ani. În clasamentul efectual pentru anul 2018, țara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de ţări. Acest lucru relevă un adevăr cumplit - gradul de analfabetism funcţional este mare: 44% din elevi pur și simplu nu înțeleg ce citesc.

Cea mai mare scădere în clasamentul PISA este înregistrată la matematică, unde România a obţinut un scor de 430 de puncte, faţă de 444 în 2015. La ştiinţe, România are 426 de puncte, faţă de 435 în 2015. La citire, România a obţinut 428 de puncte faţă de 434 în 2015. La acest capitol suntem aproape de nivelul din 2009, când ţara noastră obţinea 424 de puncte.

În clasamentul pe 2018, România a înregistrat scoruri mult sub media mondială la toate cele trei secţiuni. Astfel, ţara noastră a obţinut la secţiunea "lectură" un scor de 428 (media mondială fiind de 487), la secţiunea "matematică" un scor de 430 (media mondială este 489) şi la secţiunea "ştiinţe" un scor de 426 (media mondială este 489).

Testele au fost realizate în mai 2018 pe 600.000 de tineri din 79 de ţări şi teritorii, un eşantion reprezentativ pentru 32 de milioane de elevi. Studiul, care evaluează din anul 2000 competenţele în ştiinţe, matematici şi lectură pentru elevii în vârstă de 15 ani, a devenit o referinţă mondială, fiind monitorizat cu mare atenţie de guvernele lumii.

DESPRE EVALUAREA PISA

Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor (Programme for International StudentAssessment - OECD /PISA) este o evaluare standardizată internaţional, care are scopul de a măsura cât de bine sunt pregătiţi elevii de 15 ani să facă faţă provocărilor vieţii active sau vieţii educaţionale, fie că se vor confrunta curând cu piaţa muncii, fie că îşi vor continua studiile.

Vârsta de 15 ani este aleasă deoarece, în majoritatea ţărilor OECD, elevii se află aproape de finalulînvăţământului obligatoriu şi, astfel, pot fi măsurate majoritateacunoştinţelor, deprinderilor şi atitudinilor dobândite în cei aproximativ zece ani de educaţieinstituţionalizată.Cunoştinţele, deprinderile şi atitudinile dobândite până la această vârstă reflectă abilitatea elevilorde a continua să înveţe de-a lungul întregii vieţi prin aplicarea a ceea ce au învăţat în şcoală în afaraacesteia, evaluându-şi propriile alegeri şi luând decizii personale în legătură cu opţiunile lor.

PISA nu investighează modul deperformare a unui anumit curriculum şcolar, ci ceea ce ştiu şi pot face elevii în mod real,practic, la finalul învăţământului obligatoriu, precum şi abilitatea lor de a reflecta activ asuprapropriului proces de cunoaştere şi asupra propriilor experienţe de învăţare.



Ştiri recomandate

Pagina a fost generata in 0.141 secunde