Angajaţii Ministerului Educaţiei încearcă să îndrepte gafele ministrului Hărdău

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cu cîteva zile în urmă, ministrul Educaţiei se angaja să cumpere lumînări pentru unităţile de învăţămînt neelectrificate, iar ieri a afirmat că declaraţia lui a fost una ironică pentru că în România nu există, de fapt, şcoli fără curent electric. Ceea se înseamnă că Hărdău habar n-are de situaţia învăţămîntului românesc.

Angajaţii Ministerului Educaţiei încearcă să îndrepte gafele ministrului Hărdău

Social 30 August 2006 / 00:00 877 accesări

Toate şcolile din România sînt racordate la reţeaua de electricitate, dar apar situaţii cînd unităţile de învăţămînt rămîn fără curent pentru că nu au fost achitate facturile aferente consumului realizat, a declarat, ieri, purtătorul de cuvînt al Ministerului Educaţiei şi Cercetării (MEdC), Mircea Mureşan. Declaraţia lui Mureşan vine la cîteva zile după ce ministrul Educaţiei, Mihail Hărădău, aflat în vizită în judeţul Vaslui, a afirmat că lipsa de curent din şcoli nu este problemea ministerului, această instituţie putînd, cel mult, să cumpere lumînări. "Ministrul Educaţiei este vădit surprins de faptul că jurnalista nu a înţeles maniera ironică prin care a vrut să critice situaţiile cu imobile neelectrificate la acest moment. Ministrul nu a făcut referire la şcoli, avînd în vedere că toate unităţile şcolare din România sînt racordate la reţeaua de electricitate”, a mai spus Mureşan dorind să dreagă gafa şefului său care în momentul în care i-a “ieşit porumbelul din gură” habar nu avea care este situaţia unităţilor de învăţămînt din ţară, dacă sînt sau nu electrificate, dacă sînt racordate la internet sau dacă elevii sînt colegi cu şoriceii sau şobolanii care mişună prin unele şcoli. Faptul că jurnaliştii nu “înţeleg manierele ironice” prin care miniştrii fac afirmaţii în desele vizite prin România, este pentru că jurnaliştilor nu prea le arde de rîs atunci cînd sînt semnalate situaţii grave ca de exemplu lipsa energiei electrice într-o instituţie de învăţămînt care ar trebui să respecte standardele europene. Cărui părinte îi arde de glume cînd copilul lui se poate îmbolnăvi în orice clipă din cauză că la şcoala la care îi învaţă odrasla nu există apă potabilă. Poate şi pentru aceste situaţii ministrul are idei la fel de geniale ca şi cea cu achiziţionatul lumînărilor în şcoli. Asta pentru 2006, pentru că în 2007 ar putea să prefere făcliile pentru că s-a dovedit că în Evul Mediu această formă de iluminat era foarte răspîndită. Felinarul a apărut mai tîrziu şi era o mare inovaţie pentru că putea boierul să iasă afară chiar şi pe vînt şi flacăra nu se stingea. Poate că totuşi explică Mihail Hărdău cum vom rezolva situaţia celor 85 de unităţi şcolare de pe raza judeţului Constanţa care nu au primit avizul sanitar de funcţionare, şi, atenţie, nu au nevoie de lumînări. Majoritatea dosarelor au fost respinse de Autoritatea de Sănătate Publică nu pentru neracordarea la energie electrică, ci din lipsa unor surse de apă potabilă. Alte opt şcoli au fost amînate de la avizare şi din totalul de 555 unităţi şcolare constănţene numai 310 deţin aviz de funcţionare, nu pentru că ar avea condiţii de lux, ci pentru că au apă curentă, au grupuri sanitare şi s-a dat cu var pe pereţi. Nu-i aşa că e motiv de veselie? Dacă ar fi să respectăm legislaţia UE atunci ar trebui să închidem aproape toate unităţile şcolare. În acest caz, cred că pe mulţi i-ar pufni rîsul şi ar deveni ironici, atribut pe care în România zilelor noastre doar miniştrii şi-l mai pot permite şi alţi cîţiva, cei drept foarte puţini, dintre semenii noştri.



12