APIA cere menţinerea taxei auto în 2009

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

APIA cere menţinerea taxei auto în 2009

Justiție 13 Martie 2009 / 00:00 553 accesări

După scandalul cu taxa auto, care a încins spiritele în întreaga Românie, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a cerut, ieri, menţinerea taxei pe poluare auto pe tot parcursul anului 2009, considerînd că impozitul anual pe care Ministerul Mediului vrea să-l introducă, în locul taxei, nu este o soluţie. “Dacă avem o taxă, trebuie să spunem că ea va fi valabilă tot anul 2009. Această taxă rămîne valabilă şi este cea pe care o cunoaşteţi. Anunţarea unei posibile modificări ale acesteia nu are cum să aibă efecte pozitive”, a declarat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar. APIA consideră că este necesară stimularea cererii de vehicule noi şi limitarea intrărilor în ţară a celor vechi. “Prin schimbarea taxei în forma unui impozit anual am pedepsi foarte mulţi posesori de maşini vechi”, a spus Valmar. Comentariile APIA intervin în contextul anunţului făcut de secretarul de stat în Ministerul Mediului, Dan Cârlan, care a declarat, ieri, că se va propune o nouă variantă a taxei de poluare auto efectuată la prima înmatriculare a autovehiculuiui, care urmează să treacă prin Parlament şi ar putea avea o aplicabilitatea de la 1 ianuarie 2010. Dan Cârlan a precizat că, pentru anul în curs, taxa de primă înmatriculare va rămîne la nivelul actual. „Vom propune o nouă variantă a taxei care va fi trecută prin Parlament cu aplicabilitate din ianuarie 2010. Vom căuta ca aceasta să respecte principiile şi să fie cît mai echilibrată”, a adăugat acesta. Amintim că taxa de poluare auto, ce a înlocuit de la 1 iulie 2008 vechea taxă de primă înmatriculare, a suferit anul trecut mai multe modificări, ajungînd să aibă, pentru o scurtă perioadă, în decembrie, o valoare triplă. Din 19 februarie 2009, actualul Guvern a redus taxa de poluare auto cu o treime. Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat, miercuri, că intenţionează să scoată taxa de poluare auto care se plăteşte în prezent la prima înmatriculare a maşinilor în România şi să introducă, în loc, o taxă anuală, în funcţie de gradul de poluare al vehiculului. În acelaşi context, vicepreşedintele APIA, Brent Valmar, a arătat că o altă măsură necesară este îmbunătăţirea accesului la credite, astfel încît “să se repornească motorul finanţărilor şi al industriei”. De asemenea, vicepreşedintele APIA a făcut un apel la autorităţi să sprijine industria auto, pentru că un regres al acesteia ar afecta şi alte sectoare ale economiei. “Vorbim de investiţii de miliarde de euro în reţele de distribuţie, service, care au fost făcute prin credite. Dacă aceşti distribuitori se scufundă, ne vom confrunta cu falimente, ei nu îşi vor mai plăti la timp ratele la bănci sau nu le vor plăti chiar deloc, şi astfel sistemul bancar va fi afectat, la fel ca şi industria asigurărilor şi publicitatea”, a zis Valmar. Protejarea concurenţei este o altă măsură necesară indicată de APIA, care reclamă evaziunea fiscală realizată de importurile paralele, pentru care cei care aduc maşinile din străinătate nu plătesc TVA. “Trebuie să avem grijă să nu sprijinim, printr-un program de înnoire a parcului, 60.000 de unităţi anul acesta şi anul trecut să fi fost importate 140.000 de maşini mai vechi de zece ani. Acest lucru este aberant, aruncăm banii pe fereastră”, a spus el. Valmar a apreciat că “maşini mai ieftine ca în prezent nu vor mai fi niciodată”, cumpărătorii beneficiind atît de programul de înnoire a parcului, cît şi de promoţiile importatorilor şi distribuitorilor.



12