Black Friday a dat cu criza de pământ

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Factura medie - 2.700 lei

Black Friday a dat cu criza de pământ

Eveniment 24 Noiembrie 2012 / 00:00 1941 accesări

SITE-URI BLOCATE, STOCURI EPUIZATE Vineri, la 5 dimineaţa, pe site-ul eMag, stickerul „Stoc epuizat” acoperă aproape în totalitate prima pagină. Dar măcar merge. Alte site-uri sunt blocate iremediabil de numărul uriaş de români puşi pe făcut în ciudă crizei, inflaţiei şi deficitului de cerere despre care vorbea guvernatorul Mugur Isărescu. Ce a relevat a doua ediţie românească a Black Friday este că retailul se mută, încet-încet, pe internet. „Live”, în magazine, doar comercianţii de electronice şi electrocasnice au înţeles exact cam cum ar trebui să arate o campanie de reduceri. În Maritimo Shopping Center, ieri după-amiază, doar la Domo şi Flanco era o nebunie cum vezi la americani. Tineri şi bătrâni, la un loc, cărând cu spor televizoare, monitoare, console de jocuri, laptopuri, frigidere şi maşini de spălat şi discutând despre smartphone-urile atât de tentante. De departe, vedeta zilei este TV-ul, în special cel „deştept” (SMART - n.r.), spune şeful de raion de la Flanco. În primele cinci ore de la startul campaniei de reduceri de până la 60%, retailerul a vândut peste 25.000 produse (la nivelul întregii reţele), dintre care 3.500 au fost televizoare. Şi Altex a dat lovitura de Black Friday, înregistrând vânzări de peste două milioane euro, în prima parte a zilei, performeri fiind magazinele din Bucureşti şi Constanţa. eMag a anunţat că, până la 12:00, a avut peste 1,2 milioane de vizite şi 70.000 comenzi, pentru circa 100.000 produse.

CLIENŢI CÂT ÎNTR-O LUNĂ Black Friday a scos la iveală şi vulnerabilităţile sistemului online, care nu pare încă 100% pregătit pentru astfel de evenimente, dar şi faptul că trebuie să existe o legătură mai mare între online şi spaţiul clasic de retail. Spre exemplu, comercianţii de haine şi accesorii s-au lăsat cu greu convinşi să facă promoţii - ici-colo, un sticker timid cu „-30%”, mai mic decât cel cu numărul de la OPC, ba chiar am găsit şi foi scrise de mână (!), lipite în geamul unor retaileri din mall-urile locale. În medie, afacerile comercianţilor de electronice şi electrocasnice au fost de 15 ori mai mari decât într-o zi obişnuită. Pe net, unele site-uri au primit mai mulţi vizitatori decât într-o lună întreagă; factura medie a fost de circa 2.700 lei. Vinerea Neagră nu a ocolit nici segmente economice care nu participă, în mod tradiţional, la astfel de campanii - în turism, unele agenţii au vândut vacanţe mai ieftine. Chiar şi în industria sexului, întreprinzătorii n-au stat degeaba, vânzând cu discount vibratoare, prezervative şi costumaţii sexy. Nici prostituatele n-au ratat ocazia de a face un ban cinstit. Ieri, pe net, se găseau oferte de genul „Două ore la preţ de una” sau chiar „Două FETE la preţ de una”.



12