BRD îşi atenţionează clienţii să se ferească de hoţii de carduri prin Internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

BRD îşi atenţionează clienţii să se ferească de hoţii de carduri prin Internet

Economie 07 Aprilie 2007 / 00:00 794 accesări

BRD-Groupe Societe Generale a fost, în ultima săptămînă, vizată de încercari repetate de fraudă prin intermediul Internetului, confimînd trendul de creştere a atacurilor de tip “phishing” îndreptate împotriva instituţiilor financiare din România, se arata intr-un comunicat al băncii. Mesajele e-mail, transmise aparent ca fiind din partea băncii şi destinate atît clienţilor, cît şi non-clienţilor, sînt realizate în aşa fel încît să poată trece uşor drept informări legitime ale băncii. Site-ul ”capcană “ este o copie fidelă a site-ului real www.brd-net.ro, fiind plasat repetat la adrese similare celei autentice, ceea ce sporeşte riscul de a induce în eroare utilizatorii. Ca orice atac de acest tip, e-mail-ul conţine un link către un site unde sînt solicitate date personale - user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN.

La astfel de solicitări ce par a fi venite din partea unei instituţii financiar-bancare nu trebuie să se răspundă indiferent de ideile exprimate în mesaj (schimbare a practicilor de securitate, oferte promoţionale etc), întrucît o bancă nu solicită niciodată date de identificare bancară. BRD a reacţionat la fiecare tentativă de phishing, luînd imediat măsurile pentru blocarea atacurilor (blocarea site-urilor-clonă, sesizarea organelor de anchetă). Securitatea sistemelor informatice BRD nu a fost niciun moment pusă în pericol. Tipicul atacului presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin asumarea unei false identităţi în mediul Internet, fără afectarea fizică/informatică a vreunui sistem al instituţiei substituite. BRD le reaminteşte clienţilor săi că banca nu solicită, în nicio situaţie, informaţii confidenţiale prin e-mail (user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN). “Aceste solicitări reprezintă tentative de furt de date personale/bancare şi nu trebuie să li se dea curs în nicio situaţie”, se mai arată în comunicat. Clienţii care primesc astfel de mesaje sînt rugaţi să contacteze de urgenţă banca la numerele de telefon 0800.803.803 (număr TelVerde accesibil din reţeaua Romtelecom), *BANCA (accesibil din reţelele Vodafone şi Orange), 021.302.61.61 (accesibil din toate reţelele, inclusiv din afara României).



Ştiri recomandate

12