Comerţul online creşte ca Făt-Frumos, dar se poate şi mai bine

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Comerţul online creşte ca Făt-Frumos, dar se poate şi mai bine

Eveniment 08 Iunie 2013 / 00:00 382 accesări

Potenţialul comerţului online în România este imens, în condiţiile în care acum reprezintă doar 3 - 4% din cel tradiţional, spune directorul general al evomag.ro, Mihai Pătraşcu. „Spre exemplu, pentru campania Black Friday, am fost pregătiţi să suportăm un trafic pe site de 4 - 5 ori mai mare decât în mod obişnuit. În realitate, traficul a depăşit de 12 ori estimările. Serverul nu mai putea face faţă solicitărilor”, spune Pătraşcu. Şi şeful PayU România, Daniel Nicolescu, subliniază potenţialul mediului online, unde, în ciuda temerilor, există foarte mulţi clienţi: „S-a văzut asta când Blue Air a intrat cu bilete de avion direct pe internet”. În opinia jucătorilor din retailul electronic, internetul le permite clienţilor să-şi cheltuiască mai eficient banii. „În comparaţie cu magazinele tradiţionale, cele de pe net prezintă mai multe informaţii despre produsele din portofoliu. Astfel, decizia de cumpărare este mult mai bine fundamentată”, adaugă şeful evomag.ro. Totuşi, piaţa românească are încă dimensiuni reduse, motiv pentru care numele mari din comerţul online, precum Amazon.com, nu sunt foarte vizibile. „Amazon este aici, în România, de mai mulţi ani. Când piaţa de profil va avea un avans anual care să merite atenţia sa, atunci vom simţi din plin concurenţa străină”, apreciază Nicolescu. Potrivit datelor Romcard, valoarea plăţilor online a crescut cu 38%, în 2012, la 220 milioane euro, românii efectuând în total peste 4,1 milioane tranzacţii. Pentru anul în curs, valoarea comerţului electronic este prognozată la 290 milioane euro.

Taguri articol


12