Contribuţiile sociale, administrate unitar de ANAF

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Contribuţiile sociale, administrate unitar de ANAF

Economie 10 Aprilie 2007 / 00:00 929 accesări

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va realiza, pînă la sfîrşitul anului viitor, un sistem informatic integrat cu Ministerul Muncii, Casele de Sănătate şi de Pensii, pentru a administra unitar contribuţiile sociale şi un altul, care va fi gata în 2007, cu notariatele şi agenţia de cadastru. "ANAF va realiza un sistem informatic integrat cu aceste instituţii, printr-un proiect cu Banca Mondială care ne va ajuta să administrăm unitar contribuţiile sociale. Înainte de a face sistemul informatic, trebuie să unificăm baza de impozitare a contribuţiilor ca să fie administrarea mai uşoară", a declarat preşedintele ANAF, Daniel Chiţoiu. Sistemul integrat va fi on-line, astfel încît contribuabilii să poată depune declaraţiile fără a mai face drumuri la administraţiile financiare, iar lucrătorii Fiscului să poată verifica, în timp real, dacă s-au efectuat obligaţiile de plată la buget. "Vom şti, în orice moment, dacă salariaţii unei fabrici şi-au plătit contribuţiile, iar ei nu trebuie să mai declare peste tot şi să stea la cozi la fiecare, la casa de pensii, de sănătate, la ANAF", a explicat Chiţoiu.

În scopul finalizării acestui proiect s-a creat un comitet interministerial din care fac parte directori din ANAF şi ai caselor de sănătate şi de pensii, oficiali din Ministerul Muncii şi Sănătăţii. Componente ale proiectului au fost deja realizate, în ultimul trimestru al anului trecut şi în primul trimestru din 2007, cu bani care provin din împrumuturi externe contractate de către Ministerul Finanţelor. Alte părţi din acest program vor fi realizate cu ajutorul Băncii Mondiale, în cadrul unui proiect care va fi semnat în iunie 2007, după cum a estimat preşedintele interimar al ANAF. "Mă interesează să avem un sistem informatic integrat performant şi specialişti buni; astfel vom reuşi să facem o administrare mai eficientă", a afirmat Chiţoiu. Acesta a explicat că personalul alocat pentru controale în teren s-ar reduce semnificativ dacă ar exista un sistem informatic integrat şi, în acest fel, inspectorii ar putea realiza analize de risc pentru combaterea evaziunii fiscale. Un al doilea proiect pentru îmbunătăţirea administrării vizează crearea unui sistem informatic integrat cu notariatele şi cadastrul, astfel încît toate tranzacţiile imobiliare sau proprietatea să poată fi urmărite on-line. În prezent, ANAF are o astfel de bază de date disponibilă numai pentru persoane fizice.



12