DJ Nazarcea - Ovidiu 228, finalizat cu cinci luni mai devreme

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Evaluare

DJ Nazarcea - Ovidiu 228, finalizat cu cinci luni mai devreme

Eveniment 12 August 2011 / 00:00 2888 accesări

FINALIZAT ÎN AVANS. În timp ce Guvernul inaugurează un sfert de sfert din autostrada Cernavodă - Constanţa, la Constanţa, Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa, în calitate de administrator al drumurilor judeţene, din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), se pregăteşte să finalizeze lucrările de modernizare a Drumului Judeţean 228 DN 22C (Nazarcea) - DN 2A (Ovidiu). Pentru a vedea dacă totul decurge conform planurilor, în cursul zilei de ieri, conducerile CJC, prin preşedintele Nicuşor Constantinescu şi RAJDP, prin directorul Adrian Gâmbuţeanu, au efectuat o evaluare în teren a lucrărilor de reabilitare a DJ228. Potrivit preşedintelui CJC, în acest moment, lucrările sunt în avans faţă de grafic, existând posibilitatea ca tronsonul rutier să fie redeschis circulaţiei publice în luna noiembrie. ”Această rută este foarte importantă pentru că scurtează distanţa de la Castelu până în municipiul Constanţa şi evită blocajele care se formau în localităţile Poarta Albă, Murfatlar şi Valu lui Traian. CJC a reuşit să introducă acest drum ca şi proiect în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, contractul de finanţare semnându-se pe 6 august 2009. Au durat un an şi zece zile procedurile şi contestaţiile obişnuite în România, iar din luna august 2010 au început lucrările la drumul Nazarcea - Ovidiu, care este de mare importanţă pentru că este un drum cu structură de trafic greu şi este important pentru că vom reuşi mai devreme să-l terminăm decât era prevăzut în contract. În prezent, l-am dat în folosinţă pentru traficul uşor şi sperăm ca până în luna octombrie să turnăm ultimele două straturi de asfalt, pentru a-l reda circuitului economic şi turistic”, a spus Constantinescu.

REFĂCUT DUPĂ 36 DE ANI. Preşedintele CJC a afirmat că la DJ 228 s-a refăcut fundaţia pentru greutatea maximă admisă de 40 de tone, adică opt tone pe ax. „Drumurile judeţene din România s-au făcut acum 50 de ani, când erau camioane de maxim şapte tone. Numai că, vremurile s-au schimbat. Practic, DJ228 a fost reabilitat ultima oară în 1975. Acum au apărut camioane care transportă şi peste 40 de tone, iar din acest motiv fundaţia, cea care ţine greutatea maşinii, este subdimensionată. În cazul nostru, am refăcut întreaga fundaţie, astfel încât să permită 40 de tone. De asemenea, drumul a fost lăţit cu doi metri, de la şase la opt metri, adică va avea statut de drum expres. Tot pe DJ 228 s-au făcut 17 podeţe noi, s-au reabilitat cele trei existente şi s-au făcut încă 50 de subtraversări, pentru ca apa să nu se mai infiltreze la fundaţia drumului”, a adăugat Nicuşor Constantinescu.

16 KILOMETRI DE DRUM NOU La rândul său, managerul de proiect, Titi Cenuşă, a spus că valoarea totală a proiectului se ridică la aprox. 50 de milioane de lei, din care contribuţia CJC este de aproape 10 milioane de lei. „Lucrarea este executată foarte bine din punct de vedere calitativ, folosindu-se 50.000 de tone de asfalt. În cadrul proiectului sunt efectuate lucrări de reabilitare a drumului pe traseul existent, ranforsarea structurii rutiere existente, lucrări de colectare şi evacuare a apelor pluviale, lucrări de poduri şi podeţe, trotuare, racordări cu drumurile laterale, parapeţi de siguranţă şi borne kilometrice, semnalizări şi marcaje rutiere, mutări şi protejări de instalaţii şi realizări de staţii de autobuz necesare pe traseul drumului”, a spus Cenuşă. La rândul său, directorul RAJDP, Adrian Gâmbuţeanu, a afirmat că, în urma studiilor efectuate în perioada 2005 - 2007, s-a ajuns la concluzia că DJ 228, care măsoară 16,1 kilometri, trebuie modernizat şi lăţit pentru a prelua traficul spre litoral. „Ne bucurăm că putem să dăm drumul în folosinţă mai devreme”, a subliniat Gâmbuţeanu, care a adăugat că, în prezent se toarnă cel de-al doilea strat de asfalt, iar în scurt timp va fi turnat şi ultimul strat de asfalt, cel de uzură.

VARIANTE DE OCOLIRE. Conducerea CJC a mai spus că DJ228 este o excelentă alternativă pentru litoral, dar nu şi singura. „Turiştii şi constănţenii trebuie să ştie că sunt mai multe variante de a ajunge pe litoral. Una dintre ele este la intrarea în Cernavodă prin Siliştea - Ţepeş Vodă şi se conectează cu varianta de la Hârşova: Drumul Naţional - Ovidiu - Constanţa. A doua variantă este de la Medgidia spre Cuza Vodă şi Mihai Kogălniceanu, iar a treia variantă este de la Medgidia spre Valea Dacilor - Ciocârlia - Bărăganu - Mereni - Topraisar şi cu conectare spre sudul litoralului. Aceste trei variante sunt funcţionale de trei ani”, a afirmat Constantinescu, care a adăugat că „ar fi fost foarte bine dacă şi Guvernul României ar fi reuşit în cei şapte ani din 2004 şi până azi să termine cei 54 kilometri de autostradă, care ar fi adus beneficii importante judeţului Constanţa şi României, pentru că nu poţi să ai un port de asemenea dimensiuni şi litoral şi să pretinzi să faci economie şi turism fără să faci infrastructură”. „Noi, cei de la CJC, dorim să demonstrăm că se poate ca drumul să fie făcut într-un termen rezonabil, de numai un an, de la stratul de fundaţie până la cel de uzură”, a spus Constantinescu.



12