Expoziţie de grafică şi tapiserie la Muzeul de Artă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Expoziţie de grafică şi tapiserie la Muzeul de Artă

Cultură 16 Octombrie 2006 / 00:00 792 accesări

Mirela Mihaela Grigore sau Mire, cum îi spun cunoscuţii, se numără printre tinerii artişti promiţători ai culturii româneşti. Individualizîndu-se printr-un stil cu totul aparte, inventat de ea însăşi, Mire este o avangardistă în domeniul tapiseriei, îmbogăţind tehnicile tradiţionale cu noi soluţii. Artista pregăteşte o nouă expoziţie personală de grafică şi tapiserie, cele mai recente creaţii ale sale urmînd să fie expuse, peste două săptămîni, şi pe simezele Muzeului de Artă din Constanţa.

Mire a început să lucreze şi, implicit, să se remarce, încă din copilărie, la vîrsta de cinci ani cusînd o floare portocalie cu roşu, pe o faţă de pernă albastră. La vîrsta de 16 ani, a început tapiseria "Feminitate aridă", la care a lucrat vreme de şapte ani. Între timp, pe lîngă tapiserii, au luat naştere multe lucrări de grafică, desene în culori cerate şi colaje din diferite materiale. Tapiseria rămîne, însă, adevărata sa vocaţie şi modalitatea de exprimare artistică cea mai aproape de sufletul artistei. Lucrările sale sînt rezultatul inovaţiilor şi al permanentelor căutări care au condus-o la o metodă de lucru personală, deosebită de cele clasice. Membru fondator al Asociaţiei de Arte şi Litere "Asalt", Mire a participat la manifestările grupului, spiritul său iscoditor şi rebel armonizîndu-se perfect cu cel al celorlalţi membri.

Creaţiile Mirei se caracterizează prin bogăţie tematică, diversitate, simboluri, unicitatea tehnicii folosite şi cromatică intensă. Fiecare lucrare are propria sa individualitate, dovedind capacitatea creativă a artistei. Simbolurile diverse şi personajele fantastice abundă printre culorile calde, strălucitoare şi bine armonizate ale tapiseriilor. În ceea ce priveşte grafica, cromatica intensă şi simplitatea temei creează un efect puternic în desenele în culori cerate ale artistei.

"Nu m-am limitat la modelul sablon - consacrat, ci am căutat mereu să fiu deschisă în exprimare, monotonia e ucigaşul imaginaţiei. S-a spus despre tapiseria mea ca ar fi o avangardă în acest domeniu. E vorba despre o tehnică veche ce a fost extrapolată, încorporată în contextul noului, o depăşire a vechiului sistem, o uzitare a mijloacelor clasice manifestate într-o nouă formă proprie de exprimare. Domeniul tapiseriei acum e vast, s-a pornit de la simpla, clasica tapiserie, din care apoi au luat naştere atîtea forme variate, ajungîndu-se la colajele din bucatele de material, inserturi de pene, cîrpe, stofă, piele şi aşa mai departe", dezvăluie Mire cîteva din secretele tehnicii sale de lucru. “Tehnicile folosite - cusătura pe etamină sau canafas, colajul, intervenţia directă a unor materiale precum lemnul, sfoara, sîrma, sticla - care fac din alcătuirile sale plastice, elemente decorative sau doar obiecte impuse şi supuse decoraţiei, mărturisesc datele unei fantezii debordante şi unei curiozităţi vii, lipsite de cenzură, dar şi de ostentaţie. Elemente cosmice - între care sori, spirale, inele, zoomorfe-peşti, ţestoase, feline, păsări sau fitomorfe, alături de forme inventate, hibride, dar benigne ca prezenţă şi expresie, asemenea celor din basmele copilăriei sale sau ale umanităţii, populează într-o ordine aleatorie, dar bine temperată, o lume colorată şi strălucitoare", remarcă criticul de artă dr. Doina Pauleanu, director al Muzeului de Artă Constanţa.



Ştiri recomandate

12