Mărţişor coregrafic, pe scena Teatrului „Oleg Danovski”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Mărţişor coregrafic, pe scena Teatrului „Oleg Danovski”

Cultură 28 Februarie 2008 / 00:00 657 accesări

Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” a pregătit publicului de la malul mării, pentru data de 1 martie, la ora 19.00, un Mărţişor coregrafic deosebit. Baletomanii vor avea prilejul să urmărească „Spărgătorul de nuci”, pe muzica lui Piotr Ilici Ceaikovski, balet de cea mai mare popularitate în întreaga lume, într-o montare apreciată atît de publicul din Constanţa, cît şi de cel din Germania. Astfel, regia şi coregrafia îi aparţin lui Gheorghi Koftun, Artist emerit al Federaţiei Ruse, iar scenografia este semnată de Natalia Kornilova. Din distribuţie fac parte artişti de valoare ai Companiei de Balet din cadrul teatrului: Horaţiu Cherecheş, în rolul Spărgătorului de nuci, Aliss Tarcea – Marie, fetiţa fericită care primeşte în dar, de Crăciun, Spărgătorul de nuci, Monica Cherecheş – Zîna Dulciurilor şi popularul balerin Mircea Crăciun – Împăratul şoarecilor. În celelalte roluri ale acestui balet sînt distribuiţi tineri solişti talentaţi, aflaţi în plină ascensiune artistică. Asistenţa de coregrafie este asigurată de Elisabeth Pîndichi – Lux, Monica Cherecheş şi Tatiana Panaiotidi.

„Într-o stagiune care şi-a propus derularea repertoriului integral de balet, montat în ultimii ani la companie, titlurile recunoscute din literatura universală a genului – Ceaikovski, Adam, Prokofiev -, îşi vor găsi locul cuvenit pe afişe, pe măsura interesului publicului, în general permanent, pentru valorile mari ale genului, pentru un balet sau altul, pentru o anumită distribuţie sau un solist preferat. Prezenţa unor trupe din străinătate, din spaţiul ex-sovietic, cu şcoala lui renumită de balet, a făcut, paradoxal, să crească în loc să scadă interesul spectatorilor constănţeni pentru spectacolul nostru Spărgătorul de nuci, titlu rulat cu obstinaţie de aceste ansambluri cu nume sonore, la cererea impresarilor particulari”, a concluzionat consultantul artistic al Companiei de Balet, Nicolae Spirescu.



12