Părinţii care au copii cu epilepsie, sprijiniţi şi consiliaţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Părinţii care au copii cu epilepsie, sprijiniţi şi consiliaţi

Sănătate 25 Decembrie 2013 / 00:00 722 accesări

Şedinţe de consiliere a părinţilor care au copii cu epilepsie, suport psihologic şi sesiuni de informare a cadrelor didactice din ciclul primar privind prevenirea situaţiilor de discriminare şi modalităţile de intervenţie în caz de criză epileptică vor fi organizate în cadrul unui proiect demarat marţi de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), în parteneriat cu Asociaţia pentru Dravet şi Alte Epilepsii Rare şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Pe parcursul a şase luni, echipa CEDCD şi Dravet România vor derula 100 de şedinţe de consiliere a părinţilor de copii cu epilepsie pe linie de drepturi şi suport psihologic, vor organiza trei sesiuni de informare a aproximativ 100 de cadre didactice din ciclul primar privind prevenirea situaţiilor de discriminare şi modalităţile de intervenţie în caz de criză epileptică şi vor derula o campanie de informare în 20 de şcoli din Bucureşti. "Elev în clasa I" este un proiect finanţat de Raiffeisen Bank şi îşi propune implementarea unui program-pilot de consiliere a părinţilor de copii cu dizabilităţi/epilepsie pentru facilitarea accesului la învăţământul primar, implementarea unui program de informare a cadrelor didactice din ciclul primar din Bucureşti cu privire la problematica epilepsiei, implementarea unei campanii de sensibilizare a opiniei publice faţă de epilepsie în general, de demitizare a acestui tip de dizabilitate, se arată într-un comunicat de presă al iniţiatorilor proiectului. În România trăiesc aproximativ 72.000 de copii cu dizabilităţi, iar epilepsia afectează circa 23.000 de copii şi adolescenţi. În Bucureşti sunt 6.364 copii cu dizabilităţi, cifra reală fiind mult mai mare, deoarece statistica reflectă exclusiv numărul copiilor înregistraţi cu certificat de handicap. Epilepsia este în continuare un diagnostic înconjurat de mituri. Iniţiatorii proiectului susţin că, în aceste cazuri, cadrele didactice nu ştiu cum să reacţioneze la o eventuală criză, iar părinţii tipici se tem de felul în care expunerea la o astfel de situaţie le-ar afecta copii.



12