Promovarea navigatorilor brevetaţi, la mîna armatorilor străini

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Promovarea navigatorilor brevetaţi, la mîna armatorilor străini

Social 26 Mai 2006 / 00:00 1778 accesări

La solicitarea armatorilor internaţionali, societăţile de crewing caută pentru plasare forţă de muncă ofiţeri specializaţi pentru tancuri petroliere, chimice şi gaze şi nave mari, transportatoare de containere. Potrivit directorului Departamentului Personal Navigant, din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), Liviu Grigore, aceste firme caută oameni cu experienţă de minimum doi ani pe aceste tipuri de nave cotate cu risc crescut. "Noi nu avem flotă, iar armatorii internaţionali caută personal pregătit. Nu le convine să angajeze cadeţi români, pe care să-i instruiască. În prezent, problema se pune în găsirea unei soluţii de sprijinire a absolvenţilor de studii superioare, în găsirea unei nave pe care să-şi poată efectua stagiul şi, implicit, să avanseze în unul din posturile de ofiţeri, mecanic I, şef mecanic", a declarat Liviu Grigore.

Cea mai mare problemă cu care se confruntă personalul navigant este dobîndirea unei experienţe la bordul nevei pentru a putea da examenul de promovare în funcţie. În ultimii ani, s-a ajuns în situaţia de diminuare a numărului de navigatori calificaţi pentru funcţiile: ofiţeri, mecanic I şi şef mecanic, prin retragerea celor de vîrsta a treia şi imposibilitatea promovării absolvenţilor. "Putem spune că, din cauza inexistenţei flotei româneşti, sîntem la mîna armatorilor străini, pentru promovarea cadeţilor aspiranţi. Pe viitor, selectarea personalului navigant din România va fi şi mai strictă, deoarece au dispărut anumite tipuri de nave (cargouri şi navele mici). Mai mult, în prezent, navele s-au specializat în transportul de mărfuri vrac, produse specializate (produs petrolier, substanţe chimice) şi containere", a explicat Liviu Grigore.



Ştiri recomandate

12