Şapte ani de existenţă pentru Centrul de Resurse şi de Asistenţă Educaţională

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Şapte ani de existenţă pentru Centrul de Resurse şi de Asistenţă Educaţională

Social 12 Iunie 2014 / 00:00 770 accesări

Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională (CJRAE) Constanţa şi-a deschis ieri porţile pentru elevi, studenţi şi părinţii lor, dar şi pentru cadrele didactice care au dorit să viziteze instituţia şi să afle mai multe detalii despre activitatea şi istoria ei. Ziua Porţilor Deschise a fost organizată cu ocazia împlinirii a şapte ani de la înfiinţarea centrului - 1 martie 2007. La aniversare au participat, alături de psihologi şi parteneri ai centrului, directorul CJRAE, prof. psih. Irina Ermolaev, inspectorul şcolar general adjunct prof. Mircea Vrană, consilierul superior al Consiliului Judeţean Constanţa, Mihaela Burlacu, coordonatorul Colegiului Psihologilor din România, filiala Constanţa, psih. Ilie Anghel Grădinaru şi decanul Facultăţii de Psihologie al Universităţii "Ovidius" din Constanţa, Virgil Frunză. CJRAE este o instituţie de învăţământ specializată în acordarea, coordonarea şi monitorizarea de servicii educaţionale specifice pentru elevi, cadre didactice, părinţi şi membri ai comunităţii, în scopul accesului la o educaţie de calitate şi acordarea asistenţei necesare în acest sens. "Sunt director al instituţiei din 2011 şi mă bucur că am ajuns până aici. Evoluţia instituţiei se datorează oamenilor care au pus suflet şi care s-au dedicat pentru ca centrul să evolueze şi să poată oferi asistenţă cât mai multor tineri", a spus directorul centrului. Unul din foştii directori ai CJRAE, Mariana Bălănescu (2010 - 2011), a vorbit despre începuturile instituţiei, care s-a înfiinţat în locul fostei Şcoli nr. 1 Constanţa. "Şcoala a fost închisă pentru că nu mai avea copii. La început era o clădire dezafectată şi multă mizerie în acest loc, dar acum este un vis devenit realitate", a spus Bălănescu. La întrunire s-au purtat discuţii despre importanţa psihologului în viaţa tinerilor, în special în şcoli, şi despre metodele folosite în unităţile de învăţământ pentru a caracteriza elevii în funcţie de aptitudini, înfăţişare, situaţie familiară şi interese, în perioada 1918 - 1950. "O foaie matricolă, ce datează din 1940, a unei eleve de 14 ani arată interesul profesorilor pentru cunoaşterea fiecărui elev în parte. Tânăra era evaluată din toate punctele de vedere, pentru a afla care sunt preferinţele şi interesele atât ale ei, cât şi ale părinţilor, dar şi care este situaţia din familie, de exemplu dacă locuieşte în condiţii igienice sau dacă este îngrijită corespunzător de părinţi", a spus prof. psih. Marieta Căescu. Ea a adăugat că, în urma acestui document, profesorii puteau realiza o ierarhizare a elevilor din şcoală, puteau aprecia nivelul lor de educaţie şi inteligenţă şi puteau identifica lipsurile pe care le au pentru a interveni asupra lor şi a le îmbunătăţi. Întâlnirea s-a încheiat cu câteva activităţi desfăşurate în mod regulat de psihologi şi profesori în cadrul CJRAE, la care au participat invitaţii evenimentului.



12