Sindicatul navigatorilor nu-i poate ajuta pe românii arestaţi în India

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Sindicatul navigatorilor nu-i poate ajuta pe românii arestaţi în India

Eveniment 08 Februarie 2007 / 00:00 771 accesări

În urmă cu două zile, 15 marinari români arestaţi pe o navă aflată în rada portului indian Kandla au apelat la Federaţia Internaţională a Transportatorilor (ITF) cerînd repatrierea şi plata drepturilor salariale restante. Reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu, a declarat că la bordul navei „JD Michell”, pavilion Panama, sînt 15 marinari români şi 12 somalezi. „Am luat legătura cu românii aflaţi pe cargoul panamez care mi-au spus că de o lună sînt arestaţi cu navă cu tot şi au de primit de la armator salarii restante însumînd 220.000 de dolari”, a spus Mihălcioiu. El a adăugat că navigatorii nu s-au plîns de lipsa alimentelor sau a apei, ci doar că îşi vor salariile şi vor să se întoarcă acasă. Reprezentantul ITF în România a spus că printre marinarii români de pe „JD Michell” există şi bărbaţi care sînt de un an şi jumătate la bord şi care nu au mai fost plătiţi de şase luni. Disperaţi, marinarii români s-au adresat reprezentantului ITF din India care l-a contactat pe Adrian Mihălcioiu anunţîndu-l că sînt abandonaţi în radă fără ca cineva să se intereseze de soarta lor. „Din discuţia avută cu echipajul am aflat că nu au plecat printr-o societate de crewing din România, ci toţi au semnat contractele direct cu armatorul navei, o societate din Italia”, a precizat Mihălcioiu. În acest caz nu se pot aplica prevederile legislaţiei româneşti privind garantarea salariilor. Astfel, dacă operatorul navei nu îşi va achita datoriile către cei 15 români, aceştia îşi pot căuta dreptatea adresîndu-se instanţei din India.

Vrachierul panamez a încărcat 12.000 tone de ciment din India pentru Irak. Pentru că operatorul navei, o societate canadiană, nu şi-a achitat obligaţiile contractuale faţă de armator, i s-a reziliat contractul, iar nava a rămas în rada Portului Kandla pînă la noi instrucţiuni ale proprietarului. Pentru că marfa nu a mai ajuns la timp la destinaţie, proprietarul cimentului a solicitat autorităţilor portuare indiene reţinerea vaporului.



12