Taloanele de sănătate rătăcite ale constănţenilor pot fi găsite pe internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Taloanele de sănătate rătăcite ale constănţenilor pot fi găsite pe internet

Eveniment 02 Noiembrie 2007 / 00:00 1560 accesări

De la 1 iulie a fost implementat programul naţional de evaluare a stării de sănătate, care presupune ca toţi românii, asiguraţi sau nu, să beneficieze de consult şi analize medicale gratuite. Fiecare persoană primeşte acasă, în luna în care este născută, un plic care conţine două taloane, unul pentru medicul de familie, celălalt pentru laboratorul de analize. Unii constănţeni nu au primit însă aceste taloane, fie pentru că şi-au schimbat domiciliul, fie pentru că nu au fost acasă în momentul în care poştaşul le-a adus taloanele. În această situaţie se află 7.000 de constănţeni şi pentru ca şi aceştia să beneficieze de analize gratuite, conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate a găsit o soluţie. “Pe site-ul Casei, www.casct.ro, există o aplicaţie unde apare un cod, care, de fapt, este codul numeric al pacientului. După tastarea CNP-ului, pacientul va afla dacă talonul său se află la Casa de Asigurări sau nu. În cazul în care taloanele se află la noi, trebuie făcută o cerere şi persoana le va primi pe loc. Credem că această soluţie este foarte utilă”, a declarat directorul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, dr. Liviu Mocanu.

Conducerea CJAS este de părere că acest sistem este mult mai util pentru cei 3.000 de neasiguraţi. “Neasiguraţii nu au medic de familie şi este foarte greu să dăm de ei. Pentru cei 4.000, de asiguraţi avem şi altfel de soluţii, deşi acesta cu introducerea CNP-ului pe site-ul Casei este foarte comod. Am anunţat şi medicii de familie, care, la rîndul lor, au făcut tot posibilul pentru a le da de ştire asiguraţilor că taloanele pe care trebuiau să le primească la domiciliu sînt la Casă”, a declarat dr. Mocanu. Conducerea CJAS susţine că Poşta Română trebuia să înmîneze taloanele personal pacienţilor şi pentru că nu s-a procedat astfel, s-au creat aceste situaţii. Soluţia găsită pentru recuperarea taloanelor nu este, însă, la îndemîna tuturor. “Sînt în vîrstă şi nu ştiu să utilizeze un computer. Pentru mine, este mult mai simplu să mă duc la CJAS ca să văd dacă am acolo talonul ”, a spus Ileana Mironescu, o asigurată care nu a primit taloanele.

Taguri articol


12