Rezistența noului pod de la Agigea, testată de camioane

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ieri

Rezistența noului pod de la Agigea, testată de camioane

Eveniment 12 Noiembrie 2014 / 00:00 4140 accesări

S-a dat startul testelor de rezistență la noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, cel mai mare pod cu hobane din ţară. Încă de ieri, mai multe convoaie de camioane au fost pregătite să intre pe pod, au oprit în pozițiile prevăzute în schemele de încărcare, după care s-au deplasat cu viteza maximă de 5 km/h pentru a ieși de pe structura podului. Testele se fac pe baza unui proiect elaborat de o firmă de specialitate la comanda antreprenorului, care prevede ca pe construcție să circule, cu o viteză maximă de 5 km/h, convoaie de mașini similare cu cele luate în calcul la proiectarea podului. Încercarea cu privire la încărcarea structurii podului se va face progresiv, până la eficiența maximă propusă, potrivit unui comunicat trimis de Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” (CN APMC) SA Constanţa. Testele de rezistență reprezintă operațiunile de încercare a suprastructurii podului, cu acțiuni de probă statice și dinamice. Potrivit reprezentanților CN APMC SA Constanța, scopul acestor încercări este acela de a obține informații asupra comportării suprastructurii podului la acțiunile avute în vedere la proiectarea sa și pentru aprecierea stării de viabilitate. După fiecare etapă de încercare a podului, rezultatele măsurătorilor vor fi analizate și interpretate de echipa de specialiști desemnată, care va prezenta concluziile și va propune măsuri de corectare acolo unde este cazul. Intrarea în exploatare a podului, respectiv punerea acestuia în circulație, va fi permisă numai după efectuarea acestor etape de încercări, după obținerea avizului proiectantului și al comisiei de recepție la terminarea lucrărilor.

Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea sa este de 17,4 metri, permițând circulația pe patru benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării. Valoarea totală a contractului de finanțare al întregului proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța” este de 191.797.112 lei, investiție finanțată prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale UE și de la bugetul statului. Din acest proiect face parte și obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN 39”, ce are ca obiectiv descongestionarea traficului pe DN 39 prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, și joncțiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale UE și de la bugetul statului. Noul pod de la Agigea va fi și unul dintre obiectivele aflate în lucru pe care premierul Victor Ponta le va vizita mâine la Constanța. Premierul a verificat atât în mai, cât și în august 2014 stadiul lucrărilor la noul pod.



12