45 de nave ce puneau în pericol navigaţia, reţinute

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Hârburi arestate Anul trecut, în Portul Constanţa

45 de nave ce puneau în pericol navigaţia, reţinute

Eveniment 09 Aprilie 2014 / 00:00 699 accesări

Cea de-a 15-a Reuniune a Comitetului Memorandumului de Înţelegere al Mării Negre privind Controlul Statului Portului (PSC) a debutat ieri la hotelul Ibis din Constanţa, eveniment găzduit de Autoritatea Navală Română (ANR). La lucrările reuniunii participă, timp de trei zile, reprezentanţi ai statelor membre din Bulgaria, Georgia, România, Federaţia Rusă şi Turcia, precum şi reprezentanţi ai Autorităţii Maritime din Republica Azerbaidjan, Franţa - Paris şi ai Pazei de Coastă a Statelor Unite, în calitate de observatori. Potrivit organizatorilor, ca la fiecare reuniune, dezbaterile au ca subiect îmbunătăţirea manualului de lucru şi a procedurilor PSC, în sensul alinierii lor la cele ale Memorandumului de la Paris, stabilirea calendarului pentru schimburile de experienţă între ofiţerii PSC ai statelor membre şi eficacitatea lor şi a autorităţilor membre. „Scopul organizaţiei Black Sea Memorandum este de a înlătura navele sub standard, de a le limita accesul şi de a-i determina pe armatori, prin măsuri coercitive, să investească mai mulţi bani pentru a se respecta convenţiile internaţionale”, a declarat directorul ANR, Mihai Andrei. El a precizat că PSC este benefic pentru echipajul de la bord, având rolul de a preveni accidentele. „De când s-a instituit această procedură de PSC, numărul accidentelor la bordul navelor a scăzut foarte mult. În cursul anului trecut, peste 80% dintre navele care au făcut escală în porturile româneşti au fost controlate de către inspectorii Port State Control”, a spus Andrei. Potrivit directorului ANR, din cele peste 700 de nave controlate anul trecut de inspectorii PSC, 45 au fost reţinute ca urmare a deficienţelor constatate la bordul lor. Cele mai grave nereguli au fost cele depistate la instalaţiile vitale ale navei, adică cele care pun în pericol siguranţa, respectiv viaţa echipajului (instalaţia de incendiu, instalaţia de salvare), cele care pun în pericol mediul, apoi cele care compromit nava şi marfa aflată la bord. Totodată, 12 nave au fost trecute pe lista neagră, având interdicţie de a intra în porturile din Marea Neagră.



12