APDRP a reluat plăţile către beneficiarii SAPARD

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

APDRP a reluat plăţile către beneficiarii SAPARD

Administrație 04 Octombrie 2008 / 00:00 550 accesări

Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) a reluat ieri plăţile către beneficiarii programului SAPARD, livrînd aprox. 72 de milioane de euro, sumă aferentă unui număr de cca 600 de solicitări. “Astăzi (n.r. - ieri) dimineaţă au fost livraţi banii, 72 de milioane de euro, şi va mai dura probabil două zile pînă îşi fac circuitul, pînă intră în contul fiecărui beneficiar“, a declarat directorul interimar al APDRP, Sorin Radu. Plăţile către beneficiarii programului SAPARD au fost sistate de către autorităţi în iulie, după ce Comisia Europeană a stopat decontarea cheltuielilor în urma deficienţelor constatate la un audit din iunie. Toate cererile care au fost plătite vineri au fost reverificate după noile proceduri ale Agenţiei, elaborate pentru a corespunde recomandărilor Comisiei Europene. APDRP mai are de plătit aprox. 50 de milioane de euro, sumă aferentă cererilor deja depuse, la care procesul de verificare nu s-a încheiat. Pentru a plăti banii beneficiarilor, APDRP face o solicitare de fonduri către Fondul Naţional din Ministerul Economiei şi Finanţelor. Potrivit lui Radu, APDRP va creşte frecvenţa solicitărilor, pentru a recupera întîrzierile cauzate de sistarea plăţilor. “Înainte, solicitările se făceau de două ori pe lună, dar noi am solicitat, şi Fondul Naţional a aprobat, să transmitem cu o frecvenţă mai mare, de trei ori pe lună. Următoarea solicitare de fonduri va fi pe 13 octombrie“, a spus Radu. Chiar dacă plăţile SAPARD au fost reluate din bugetul naţional, Comisia Europeană nu a reînceput rambursările. Acestea vor fi reluate după ce un auditor independent confirmă că APDRP a implementat în mod corespunzător un plan de măsuri care să rezolve deficienţele constatate la audit. Auditorul independent este Autoritatea de Audit din cadrul Curţii de Conturi a României, care a început deja evaluarea la APDRP. În urma auditului din iunie, CE a cerut României un plan de măsuri pentru remedierea problemelor, arătînd că reluarea decontărilor va avea loc numai după ce un auditor independent confirmă soluţionarea deficienţelor. APDRP a anunţat la 1 septembrie că a implementat planul solicitat de CE. Fondul Naţional din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor a confirmat că planul este în conformitate cu recomandările Comisiei şi a arătat că plăţile pot fi reluate, după reverificarea cererilor conform cu noile proceduri. În urma primirii acestei confirmări APDRP a transmis o cerere de plată către Fond, care a trimis un aviz pozitiv joi.



12