Black Friday vine cu o săptămână mai devreme

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
22 noiembrie, ziua zero în retail

Black Friday vine cu o săptămână mai devreme

Eveniment 18 Noiembrie 2013 / 00:00 2018 accesări

O ZI DE 100 MILIOANE EURO La prima vedere, a început o săptămână de noiembrie ca oricare alta. De fapt şi de drept, vinerea asta va fi o nebunie totală în retailul românesc, pentru că iarăşi este Black Friday! În acest an, Vinerea Neagră, în care românii (şi nu numai) cumpără tot din magazine, se sărbătoreşte la 22 noiembrie şi nu la 29 noiembrie, ultima vineri din lună, cum se va întâmpla în SUA. Anunţul a fost făcut de eMag şi Flanco, firme ale căror vânzări cumulate au totalizat peste 40% din Black Friday-ul de anul trecut. Şi ceilalţi retaileri vor adopta însă noua dată, întrucât 29 noiembrie este prea aproape de Ziua Naţională a României, iar livrările s-ar prelungi până în decembrie. Potrivit primelor estimări, românii vor cumpăra produse electrocasnice şi IT de peste 100 milioane euro de Black Friday, în creştere de la 65 milioane euro în 2012. În total, cel puţin patru milioane de români vor cumpăra ceva, iar cei mai mulţi ţintesc deja electrocasnice mici, haine, televizoare şi telefoane. Tabletele abia dacă au intrat în Top 10, spun retailerii.

PREGĂTIRILE SUNT ÎN TOI Retailerul eMag se aşteaptă la 200.000 de comenzi şi la 4 milioane de vizitatori online. „Pentru ca site-ul să nu pice, s-au făcut investiţii de 500.000 euro, iar 100 de oameni vor fi colaboratori temporari, pentru că vom livra cam 30.000 de pachete/zi. Asta înseamnă că în maximum şapte zile toate produsele ar trebui să ajungă la destinaţie”, spune oficialul eMag Iulian Stanciu. La Flanco, magazinele se vor deschide la 6 dimineaţa, iar programul de lucru va fi cu patru ore mai lung decât într-o zi normală. Flanco se aşteaptă la 180.000 de tranzacţii în weekend-ul de Black Friday şi la vânzări totale de 85 milioane lei. Faţă de anul trecut, compania promite o reducere cu 30% a timpului de facturare, spre o medie de două minute/persoană. „Vrem să spulberăm mitul că Vinerea Neagră este doar un prilej de lichidare a stocurilor vechi. 75% dintre produsele pe care eMag le va scoate la ofertă au fost lansate în 2013”, conchide Stanciu. Şi alţi retaileri de renume, precum Evomag şi PC-garage, au anunţat că participă la Black Friday cu mii de produse la ofertă.

Taguri articol


12