Cea mai importantă tranzacție din industria jocurilor de noroc

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cea mai importantă tranzacție din industria jocurilor de noroc

Monden 17 Iulie 2014 / 00:00 369 accesări

Gtech SpA va achiziționa International Game Technology (IGT) pentru 4,7 miliarde de dolari în numerar și acțiuni, îmbinând cel mai mare furnizor de sisteme de loterie din lume cu cel mai mare producător de jocuri de noroc de tip slot machine, adică păcănele. Prin această tranzacție, grupul italian Gtech va avea un rol mult mai important în industria globală a jocurilor de noroc, estimată la 317 miliarde de euro, într-un moment în care acest sector se confruntă cu o creștere mai lentă, pe fondul concurenței venite de la jocurile online și al consolidărilor. Gtech a fuzionat în 2006 cu Lottomatica, operatorul loteriei de stat din Italia. Gtech va plăti 18,25 dolari pentru fiecare acțiune IGT, cu 18% mai mult decât prețul titlurilor IGT de la închiderea ședinței bursiere de marți, de 15,50 dolari. Valoarea tranzacției este de aproximativ 6,4 miliarde de dolari, incluzând datoria de 1,75 miliarde de dolari a IGT.

În perioada 2007 - 2009, veniturile IGT au scăzut cu 27% deoarece recesiunea a dus la reducerea cheltuielilor celor care mergeau la cazinouri și la jocurile de noroc de tip slot machine. Luna trecută, furnizorul canadian de echipamente și servicii pentru industria jocurilor de noroc Amaya Gaming a preluat grupul britanic Oldford, proprietarul site-urilor de poker online PokerStars și Full Tilt Poker, pentru suma de 4,9 miliarde de dolari. În urma acestei operațiuni, Amaya Gaming va deveni cea mai mare companie din lume pe segmentul poker online, devansând actualul lider, Bwin. Înființată în anul 2004 și cotată la bursa de la Toronto, Amaya Gaming oferă o gamă largă de produse și servicii pentru industria jocurilor de noroc, de la jocuri tip slot până la programe software pentru pariurile online. În domeniul pokerului, Amaya este cunoscut pentru programele sale software, însă acest lucru se va schimba după preluarea site-urilor de poker online PokerStars și Full Tilt Poker, care, împreună, au peste 85 de milioane de jucători înscriși.

EXPERIENȚA CARE FACE DIFERENȚA Lumea afacerilor este mai dinamică decât oricând și banii care se învârt în tranzacții sunt tot mai mulți. Google, operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume, l-a numit în board pe fostul director general al Ford Alan Mulally, dobândind astfel experienţa unuia dintre cei mai respectaţi profesionişti din industria auto în proiectul companiei de a dezvolta o maşină autonomă. Alan Mulally, de 68 de ani, a fost numit la 9 iulie în noul post. Fostul director Ford va primi un pachet iniţial de acţiuni Google în valoare de 1 milion de dolari, titluri în valoare de 350.000 de dolari anual, precum şi decontarea unor cheltuieli în valoare de 75.000 de dolari pe an.

Numirea în board a lui Alan Mullaly vine la mai puţin de două luni după ce gigantul IT a prezentat prototipul unei maşini autonome despre care General Motors a afirmat că ar putea deveni o ameninţare serioasă pentru industria auto. Acesta a demisionat din funcţia de director al Ford la 1 iulie, cu şase luni mai devreme decât se anticipa, pentru a-i face loc succesorului său, Mark Fields. Fostul director al Ford a fost luat în calcul şi pentru postul de şef al Microsoft, funcţie ocupată în cele din urmă de Satya Nadellal. ”Este o mişcare inspirată. Mullaly are mult de oferit Google. Este un inginer al inginerilor, cu o intuiţie considerabilă în privinţa inovaţiei produselor de consum. Acesta este un semnal prin care Google ne transmite că nu există limite la ceea ce vrea să facă”, a declarat Jeffrey Sonnenfeld, decan asociat la Şcoala de Management a Universităţii Yale.

Alan Mullaly s-a alăturat Ford în 2006, de la producătorul de avioane Boeing, şi este creditat cu succesul revenirii producătorului auto american, prin utilizarea la scară globală a modelelor de autovehicule ale companiei, reducerea costurilor şi dezvoltarea de maşini cu un consum mai redus. Google a anunţat la 27 mai că intenţionează să producă cel puţin 100 de maşini autonome pentru teste. Maşinile, cu două locuri, vor avea o viteză maximă de 40 de kilometri pe oră şi vor fi lipsite de volan, frâne şi pedală de acceleraţie. Până în prezent, Google a testat tehnologia maşinilor autonome folosind autovehicule produse de companii auto, printre care Toyota.

Taguri articol


12